رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهاباد گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا مناطق تحت مدیریت سازمان محیط زیست شهرستان مهاباد برای ورود گردشگران ممنوع شد.

سخنور رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهاباد  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: با شیوع بیماری کرونا و امکان باقی ماندن ویروس در محیط سرد و مرطوب برای مدت زمان بسیار طولانی و انتقال آن توسط خفاش‌ها و حیوانان به عنوان ناقل میزبان دو مکان گردشگری شامل غار سهولان و تالاب کانی برازان تعطیل شد.

او با بیان اینکه غار آبی سهولان و تالاب بین المللی کانی برازان به ترتیب مکان‌هایی پربازدید این شهرستان هستند، افزود: به منظور جلوگیری از شیوع این بیماری هر گونه فعالیت طبیعت گردی و گردشگری در این مناطق ممنوع شد.

سخنور اضافه کرد: تعطیلی مکان‌های گردشگری تا پایان اردیبهشت ماه سال جدید ۹۹ تعطیل است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهاباد تصریح کرد: دریاچه سد مهاباد و رودخانه، بازارچه اجناس خارجی، غار آبی تاریخی سهولان، و آثارباستانی متعدد نظیر اثر باستانی سنگی فقرقا، مسجدجامع، مقبره‌ی بداق سلطان و برده کونته و تلاب‌های پر از پرندگان رنگاورنگ در این فصل از سال و تنها سایت پرنده نگری کشور در تالاب کانی برازان به عنوان بهشت پرندگان از جمله مراکز تفریحی، دیدنی و تاریخی شهر به حساب می‌آید ، اما به علت جلوگیری از شیوع کرونا تعطیل شد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.