کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه از مردم خواست تا امسال با توجه به بحث شیوع کرونا فقط آجیل خام خریداری کنند تا بتوانند در منزل آن را حرارت داده و بعد استفاده کنند.

آجیل های نوروز به گزارش  گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جواناز کرمانشاه؛ بهمن خدادادیان  با تاکید بر اینکه امسال افراد باید به طور جد از مهمانی رفتن و پذیرش مهمان خودداری کنند، گفت: توصیه اکید این است که برای حفظ جان خود و خانواده‌هایمان، تعطیلات نوروز پیش رو را در خانه مانده و از مهمانی و مسافرت رفتن خودداری کنیم.

او افزود: در این بین اگر افراد قصد خرید آجیل و شیرینی فقط برای خانواده خود را دارند توصیه می شود موارد بهداشتی را مدنظر داشته و از خرید آجیل و شیرینی از دستفروشان اجتناب کنند امسال توصیه می‌شود با توجه به بحث کرونا، افراد حتما آجیل را بصورت خام خریداری کنند تا بتوانند در منزل آن را حرارت داده و بعد استفاده کنند.

او بیان کرد: آجیل را نمی‌توان شست و شو داد یا ضد عفونی کرد، بنابراین اگر افراد آجیل خام خریداری کنند می‌توانند در منزل آن را حرارت داده و به اصطلاح "بو" دهند و در اینصورت ویروس‌های احتمالی در آن هم از بین می‌رود.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.