مقامات دولتی فرانسه خبر‌های مربوط به بستن مرز‌های این کشور با آلمان را تکذیب کردند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک مقام ریاست جمهور فرانسه اعلام کرد گزارش‌های رسانه‌ای در خصوص بستن مرز‌های مشترک با آلمان در بحبوحه همه گیری ویروس کرونا صحت ندارد.

خبرگزاری رویترز به نقل از این مقام دولتی فرانسه گزارش داد امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور این کشور و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در خصوص اپیدمی کرونا با هم در تماس بوده و تلاش‌های خود برای پاسخگویی به شرایط کنونی را هماهنگ کرده اند.

روزنامه بیلد آلمان پیش‌تر بدون استناد به منبع خبری گزارش داد روسای بهداشت و کشور دولت فدرال آلمان و فرمانداران ایالت‌های این کشور در جلسه‌ای در خصوص بستن مرز‌های این کشور با اتریش، فرانسه و سوئیس به توافق رسیدند. 

براساس آمار تائید شده تا روز شنبه ۳ هزار و ۷۹۵ نفر در آلمان به ویروس کرونا مبتلا شدند. همچنین سازمان بهداشت جهانی تعداد قربانیان کرونا در آلمان را ۶ نفر اعلام کرد.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به ۱۵۶ هزار و ۷۴۵ نفر رسیده است. تاکنون ۵ هزار و ۸۳۹ نفر در کشور‌های مختلف جان خود را به دلیل ابتلا به «کووید ۱۹» از دست داده‌اند و شمار بهبودیافتگان مرز ۷۵ هزار نفر را رد کرده است.

ویروس کووید-۱۹ که اواخر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع یافت، تاکنون در ۱۵۳ کشور گزارش شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار