عضو شورای مرکزی کارگزاران گفت: ما نباید منابع موجود و به درد بخورمان را که در سفره های مشترک وجود دارد نادیده بگیریم.

باید وابستگی بودجه‌های جاری به نفت را قطع کنیمعلی محمد نمازی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به بودجه نفتی کشور گفت: گفته می شود ما بودجه بدون نفت داشته باشیم. این صحبت درستی نیست که ما منابع موجود و به درد بخورمان را که در سفره های مشترک وجود دارد نادیده بگیریم، در حالی که کشورهای همسایه  به خوبی از آن استفاده می کنند.

او افزود: هنر ما باید در این باشد که وابستگی بودجه های جاری به نفت را قطع کنیم. این درحالی است که نفت به عنوان یک منبع درآمد مهم سهل الوصول در نظر گرفته می شود و می تواند در در راستای بودجه ای که به راحتی می تواند در خدمت زیر ساخت ها و کارهای اساسی و پروژه های عمرانی قرار بگیرد استفاده شود. شما نگاه کنید آمریکا و روسیه که روزی واردکننده نفت بودند، امروز افتخار می کنند که نه تنها واردکننده نفت نیستند، بلکه صادرکننده نفت هم هستند و این شتابی که در سازندگی روسیه شاهد هستیم به همین دلیل است.

نمازی همچنین گفت: ما هم باید یک دیدگاه جدیدی به نفت داشته باشیم. ما باید خوشحال باشیم که خداوند این نعمت را برای ما  گذاشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار