رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: با توجه به آزمایشات انجام شده و پاسخ آزمایشات ۷ مورد جدید مثبت کرونا در شهرستان جهرم در ۲ روز گذشته اعلام شده است.

محمد رحمانیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، گفت: امروز یکشنبه ۲۵ اسفند ماه ۹۸ پس از دریافت نتیجه تعدادی دیگر از نمونه‌های ارسالی، سه مورد ابتلا به "covid ۱۹" در جهرم به ثبت رسید که یکی از آن‌ها یک نوجوان ۱۲ ساله جهرمی است.

او گفت: این موارد مثبت مربوط به خانمی ۴۸ ساله، آقایی ۴۴ ساله و دختری ۱۲ ساله از جهرم است.

رحمانیان ادامه داد: مجموع نمونه گیری‌های انجام شده توسط معاونت بهداشتی دانشگاه ۱۰۵ نمونه بوده است، بخش اعظمی از آن‌ها دریافت شده است و اکنون منتظر پاسخ دیگر نمونه‌های ارسال شده هستیم.

او با بیان اینکه تنها راه کاهش مبتلایان به این ویروس و کنترل بیماری، ماندن در خانه و دوری از اجتماعات است، تصریح کرد: این بیماری داروی خاصی ندارد و مقاومت بدن افراد در برابر این بیماری متفاوت است.

ویروس کرونا با عنوان رسمی «کووید-۱۹» از دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هووی چین شیوع یافت.

ویروس کرونا همانند بسیاری از ویروس‌های دیگر بدنه‌ای از جنس لیپید (نوعی ازچربی طبیعی) دارد که با مواد شوینده از بین می‌رود. برای همین شستن دست و صورت و وسایل با مواد شوینده مثل صابون و یا مواد ضد عفونی کننده، ویروس را از بین می‌برد.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار