مهم‌ترین حوادث امروز ۲۵ اسفندماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه ۲۵ اسفندماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

پلمب ۱۴ واحد صنفی متخلف در اقلید

فرمانده انتظامی اقلید از پلمب ۱۴ واحد صنفی متخلف در اجرای طرح پیشگیری از شیوع ویروس کرونا خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی فرمانده انتظامی اقلید گفت: به منظور اجرای طرح مشترک اداره نظارت بر اماکن عمومی و شبکه بهداشت شهرستان به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، از تعدادی واحد صنفی بازدید به عمل آمد.

این مقام انتظامی بیان کرد: در اجرای این طرح ۱۴ واحد صنفی از جمله فروش دخانیات، مبل فروشی، کافی شاپ، خیاطی و شیرینی فروشی به علت رعایت نکردن مقررات اعلامی از ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا مبنی بر تعطیلی واحد‌های صنفی و موارد بهداشتی، با دستور دادستان پلمب شدند.

فرمانده انتظامی اقلید با اعلام تداوم و تشدید اینگونه اقدامات کنترلی و نظارتی پلیس با توجه به شیوع بیماری کرونا در این ایام، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی، بخصوص موضوعاتی مانند رعایت نکردن مسائل بهداشتی و یا احتکار اقلام بهداشتی و درمانی، موضوع را سریعا به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

دستگیری احتکارکننده دستکش و لوازم بهداشتی در شیراز

سرپرست پلیس امنیت اقتصادی فارس از کشف دستکش و لوازم بهداشتی احتکار شده در بازرسی از یک انبار در شهرستان شیراز خبر داد.

سرهنگ ابراهیم یگانه سرپرست پلیس امنیت اقتصادی فارس بیان کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات فنی و تخصصی از وجود مقادیری دستکش و لوازم بهداشتی در یک انبار در شهرک صنعتی شیراز مطلع و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران پس از هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند ۱۰ هزار و ۹۰۰ جفت دستکش و ۱۶۵ قلم انواع کالای بهداشتی که احتکار شده بود کشف کنند.

سرهنگ یگانه تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سرقت در بوشهر و کشف در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از کشف یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد عبادی نژاد فرمانده انتظامی کازرون گفت: ماموران یگان امداد این شهرستان هنگام انجام ماموریت و گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی، به یک دستگاه موتورسیکلت که به صورت بلاصاحب رها شده بود مشکوک شدند.

او بیان کرد: ماموران پلیس در بررسی اولیه و استعلام از مرکز، مطلع شدند که موتورسیکلت فوق مسروقه و از شهر بوشهر سرقت شده است.
این مقام انتظامی افزود: موتورسیکلت مسروقه به یگان انتظامی دلالت و تلاش برای شناسایی و دستگیری سارق ادامه دارد.

کشف ۲ تن چوب قاچاق بلوط در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از کشف ۲ تن چوب قاچاق بلوط در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی مرودشت گفت: در پی اعلام گزارشی مبنی بر قاچاق چوب بلوط در یکی از روستا‌های شهرستان مرودشت، موضوع در دستور کار ماموران فرماندهی انتظامی بخش کامفیروز جنوبی قرار گرفت.

او افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی موفق به کشف یک انبار دپو چوب جنگلی قاچاق در یکی از روستا‌های بخش کامفیروز جنوبی شدند.

سرهنگ زراعتیان تصریح کرد: در بازرسی از این انبار، ۲ تن چوب قاجاق درخت جنگلی بلوط کشف و طبق نظریه کارشناسان، ارزش ریالی این محموله کشف شده ۳۰۰ میلیون ریال است.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با اشاره به اینکه با مخربان محیط زیست به شدت برخورد می‌شود از شهروندان خواست نسبت به محیط زیست حساس بوده و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، موضوع را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف دام قاچاق میلیاردی در فراشبند

فرمانده انتظامی فارس از توقیف ۲ دستگاه کامیون و کشف ۴۵۰ راس گوسفند قاچاق به ارزش ۱۲ میلیارد ریال در شهرستان فراشبند خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس بیان کرد: مأموران انتظامی شهرستان فراشبند هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در یک عملیات ضربتی، به ۲ دستگاه کامیون حامل گوسفند مشکوک و آن‌ها را توقیف کردند.

او تصریح کرد: پس از بررسی‌های انجام شده مشخص شد این خودرو‌ها حامل ۴۵۰ رأس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز دامپزشکی است.

فرمانده انتظامی فارس با بیان اینکه در این خصوص ۲ نفر متهم دستگیر شدند، افزود: ارزش ریالی احشام قاچاق کشف شده برابر نظر کارشناسان، ۱۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

باند سارقان با ۸۴ فقره سرقت روانه زندان شدند

جانشین فرماندهی انتظامی فارس گفت: با دستگیری باند ۴ نفره سارقان در شهرستان شیراز، پرده از راز ۸۴ فقره سرقت درون خودرو برداشته شد.

سرهنگ یوسف ملک‌زاده جانشین فرماندهی انتظامی فارس گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت درون خودرو در شیراز، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: با انجام کار اطلاعاتی گسترده و با تلاش ماموران کلانتری ۲۷ گلستان شهرستان شیراز، ۴ نفر از سارقان که اعضای یک باند بودند شناسایی و با جمع آوری اطلاعات و مستندات لازم در یک اقدام غافلگیرانه دستگیر شدند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان تصریح کرد: با انجام تحقیقات و بازجویی‌های صورت گرفته، سارقان به ۸۴ فقره سرقت درون خودرو اعتراف کردند.

سرهنگ ملک‌زاده با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه این سارقان حرفه‌ای، ۶۱ دستگاه پخش خودرو، ۳ دستگاه آمپلی فایر، ۳ عدد طاقچه و ۵ عدد فلش مموری کشف شد، اضافه کرد: مردم به توصیه‌ها و هشدار‌های پلیسی توجه کرده و در صورت اطلاع از هرگونه سرقت یا تردد افراد مشکوک مراتب را سریعا به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف ۲۵ رأس احشام مسروقه در فیروزآباد

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد از کشف ۲۵ رأس احشام مسروقه در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد بیان کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی فیروزآباد از وقوع سرقت احشام در یکی از روستا‌های این شهرستان مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او با بیان اینکه کارآگاهان پلیس آگاهی با کنترل محور‌های مواصلاتی، یک کامیون حامل احشام را توقیف و راننده آن را دستگیر کردند، افزود: در بازرسی از آن خودرو ۲۵ رأس احشام مسروقه که برابر نظر کارشناسان ۳۳۰ میلیون ریال ارزش داشت را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد با بیان اینکه تلاش برای دستگیری همدستان سارق ادامه دارد، از دامداران درخواست کرد نسبت به ایمن سازی محل‌های نگهداری احشام و نصب دوربین مداربسته در اطراف آن اقدام کنند.

۳ منزل قدیمی در شیراز طعمه آتش شد

۳ منزل قدیمی در خیابان زند باریک در آتش سوخت.

علیرضا عدلو سخنگوی سازمان آتش نشانی شیراز اظهار کرد: امروز به دنبال تماس شهروندان با شماره تلفن ۱۲۵ آتش نشانی و اعلام آتش سوزی در ۳ منزل مسکونی قدیمی در خیابان زند باریک ستاد فرماندهی آتش نشانی شیراز بلافاصله ۵ ایستگاه کامل عملیاتی شماره‌های ۹، ۳، ۱، ۱۲ و ۱۹ را به محل حادثه اعزام کرد.

او افزود: ۳ منزل مسکونی که سقف آن به صورت شیروانی و چوبی بود به علت نامعلومی دچار آتش سوزی شد که با کمک و تلاش نیرو‌های امدادی، تمامی ساکنان آن از منزل خارج شدند و آتش نشانان با رسیدن به محل حادثه اقدام به اطفای حریق و جلوگیری از گسترش آن به نقاط همجوار کردند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تصریح کرد: این ساختمان‌ها به طور کامل شعله ور بودند و دود بسیار غلیظی از آن‌ها متصاعد شده و شعله‌های آتش از نرده‌ها و پنجره‌های این ساختمان‌ها به بیرون زبانه می‌کشید و با توجه به قدیمی بودن ساختمان‌ها آتش نشانان تمام ملاحظات لازم را در نظر گرفته و هم از طریق لوله کشی از درون ساختمان و هم از طریق نردبان و از راه پنجره‌ها عملیات اطفاء را آغاز کردند.

عدلو اضافه کرد: نیرو‌های آتش نشانی در یک عملیات نفسگیر و زمان بر، پس از خاموش کردن کامل آتش سوزی عملیات لکه گیری را انجام دادند، در این حادثه به کسی آسیبی نرسید، ولی به دلیل قدیمی بودن منزل که دارای سقف چوبی و سفالی بود خسارت زیادی به ساختمان وارد شد و علت حادثه از سوی کارشناسان در دست بررسی است.

دستگیری ۳ سارق حرفه‌ای و کشف ۲۱ فقره سرقت

فرمانده انتظامی داراب از دستگیری ۳ سارق و کشف ۲۱ فقره انواع سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی داراب اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت از معابر در این شهرستان، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان احتمالی در دستور کار مامورین تجسس کلانتری ۱۲ قرار گرفت.

او افزود: با انجام کار اطلاعاتی گسترده، مامورین موفق به شناسایی ۳ نفر شدند که با ۲ دستگاه موتورسیکلت در حال پرسه زنی در سطح شهر بودند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه ماموران پس از دستگیری متهمان، آنان را برای انجام تحقیقات مقدماتی به کلانتری دلالت دادند، عنوان داشت: در برسی‌های اولیه مشخص شد که هر ۲ دستگاه موتورسیکلت مسروقه است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به انجام ۲۱ فقره سرقت موتورسکلت و معابر در سطح شهرستان اعتراف کردند، از شهروندان خواست با رعایت نکات ایمنی و هشدار‌های انتظامی پیشگیری از سرقت، ضمن یاری به پلیس به ناکامی سارقان و مهار سرقت کمک کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.