رئیس شورای شهر تهران مطرح کرد؛

رفتار نوروزی متفاوت مردم با اپیدمی کرونا / مدیریت شهری پای کار ضد عفونی شهر

هاشمی گفت: با اپیدمی ویروس کرونا لازم است شهروندان رفتار نوروزی متفاوتی از خود نشان دهند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران پس از دویست و پنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: جلسه امروز شورای شهر تهران برای رسیدگی به اعتراض هیئت تطبیق فرمانداری تهران با تبصره‌های بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران تشکیل شده بود، اما به دلیل اوضاع کرونایی کشور بسیاری از اعضای شورای شهر تهران تذکر‌هایی داشتند که بیشتر وقت جلسه امروز به بیان تذکرات اعضا گذشت.

رئیس شورای شهر تهران افزود: پس از بیان تذکرات از سوی اعضای شورای شهر تهران، شهردار تهران در صحن شورا حاضر شد و گزارشی کامل از اقدام‌های انجام شده برای مقابله با شیوع کرونا ارائه کرد و سپس وارد دستور جلسه که اعتراض هیئت تظبیق فرمانداری به یازده بند از 44 بند تبصره ها بود شدیم و ۳ بند از اعتراض هیئت تطبق فرمانداری مورد قبول اعضا قرار گرفت و اعضا روی ۸ بند دیگر پافشاری کردند.

هاشمی ادامه داد: به دلیل فرصت باقیمانده چندین طرح دو فوریتی ارائه شد که یکی از آن در حوزه صدور پروانه بود که به آن‌ها تا اردیبهشت ماه ۹۹ فرصت داده شد تا از امتیازات سال ۹۸ استفاده کنند.

او بیان کرد: یکی دیگر از موارد مربوط به شورای نمای ساختمان بود و تصمیم گرفتیم شورای نما را تعلیق کنیم، اما به شرطی که پس از بازگشت شرایط به حالت عادی نمای ساختمان‌ها به تایید برسد و در ادامه تقویم برگزاری جلسه شورای شهر تهرا در سال ۹۹ نیز به تصویب رسد و تعداد جلسه ه در سال آینده ۳۴ جلسه تعیین شد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: ثبت ملی توچال نیز در دستور کار بود که به دلیل پایان زمان جلسه شورای اسلامی نتوانستیم آن را به سرانجام برسانیم و بررسی آن به جلسه بعد شورای شهر تهران در سال آینده موکول شد.


بیشتر بخوانید: اعلام آمادگی بنیاد مستضعفان برای کمک به مشاغل آسیب دیده از کرونا 


هاشمی ادامه داد: کلیات بودجه به تصویب فرمانداری رسیده است و تنها یازده تبصره مورد اعتراض هیئت تطیق فرمانداری قرار گرفت.

او با تاکید به محدودیت تردد در پایتخت گفت: اپیدیمی کرونا موجب می‌شود که ما رفتاری تازه از خود در نوروز امسال نشان دهیم و برای قدر دانی از مسئولان باید به توصیه آن‌ها توجه کنیم که بهترین توصیه‌ها پرهیز از انجام سفر و حضور پیدا نکردن در تجمعات است و من از همین جا این قول را به شهروندان می‌دهم که مدیریت شهری تمام وظایف خود را برای ضد عفونی شهر انجام دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار