سرمربی تیم ملی بوکس گفت: متاسفانه در ۳ وزن تیم ملی در رقابت‌های انتخابی المپیک که در اردن برگزار شد انتظارات کادرفنی برآورده نشد.

علیرضا استکی سرمربی تیم ملی بوکس ایران در گفت‌وگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: متاسفانه در رقابت های اردن در ۳ وزن انتظارات لازم برآورده نشد و احسان روزبهانی به خاطر اضافه وزن مجبور شد وزن خود را کاهش بدهد و این کاهش وزن باعث شد از توانش کاسته شود، در حالی که روزبهانی تمام تلاشش را در رقابت‌های انتخابی کرد. در این تورنمنت اکثر بوکسور‌های تیم ملی ۳ یا ۴ مبارزه خوبی انجام دادند.

استکی گفت: امید احمدی صفا عملکرد بی نظیری از خود ارائه داد و با قهرمان المپیک پایاپای مبارزه کرد، اما متاسفانه حق او را داوران خوردند. قوانین جدید به گونه‌ای شده است  که فقط کمیته ملی المپیک می‌تواند برای این بوکسور نامه اعتراضی ارسال کند.  

او در ادامه عنوان کرد: میانگین سنی وزن ۵۸ تا ۶۳ کیلوگرم ۲۰ سال است. دانیال شه بخش توانست اولین المپیکی بلوچ‌ها باشد. مطمئن باشید در آینده نام وزن ۶۳ کیلوگرم را در بوکس زیاد خواهید شنید. همچنین در ۶۹ کیلوگرم انتظارات برآورده نشد. موسوی پس از شوکی که از سوی داوران به او وارد شد و مقابل بوکسور چینی بازنده شد به جدول شانس مجدد بازگشت. موسوی با وجود مصدومیت  سهمیه المپیک را کسب کرد.

استکی درباره احسان روزبهانی و سجاد کاظم زاده گفت: روزبهانی در مسیر کسب سهمیه المپیک تلاش خود را کرد، البته او مسیر آسانی برای سهمیه داشت. اگر روزبهانی بخواهد برای انتخابی دوم المپیک که به میزبانی المپیک است شرکت کند باید در وزن ۸۱ کیلوگرم یا ۹۱ کیلوگرم در رقابت‌های انتخابی المپیک شرکت کند. ما به اندازه کافه به او فرصت دادیم تا خود را در ۸۱ کیلوگرم ثابت کند و در این مدت عملکرد بدی نداشت، اما در نهایت نتوانست نتیجه لازم را کسب کند. 

روزبهانی پس از باخت در کنار تیم ملی قرار گرفت

سرمربی تیم ملی بوکس در ادامه اظهار کرد: روزبهانی از روزی که باخت کاملا در کنار تیم قرار گرفت و بدون غرور برای بوکسور‌های تیم ملی تلاش کرد و کنار بازیکنان جوان قرار گرفت. از نظر اخلاقی او فراتر از انتظار عمل کرد. باخت برای روزبهانی بسیار سنگین بود. قرعه سجاد کاظم زاده و روزبهانی به گونه‌ای بود که می‌توانستند سهمیه را کسب کنند. سجاد کاظم زاده باید تغییرات کلی  روی  مبارزاتش بدهد که در آینده درباره این موضوع بیشتر صحبت خواهم کرد. با این توضیحات در اوزان سنگین انتظارات کادر فنی تیم ملی بوکس برآورده نشد.

او درباره لغو رقابت‌های انتخابی المپیک توکیو به میزبانی پاریس اظهار کرد: درباره لغو یا برگزاری مسابقات پاریس که انتخابی المپیک هم است اطلاعی داده نشده است و قطعا در این بازی تغییراتی  در تیم ملی خواهیم داشت. ما برای انتخابی المپیک به میزبانی پاریس با ترکیب کامل اعزام نخواهیم شد. بوکس به علت تک حذفی بودن شرایط سختی دارد پس قرعه تاثیر بسیار زیادی دارد. باید در آنالیز‌ها شانس بازیکنان را مورد بررسی قرار دهیم.


بیشتربخوانید: ثوری: تیم ملی بوکس با سفارت ایران در اردن همکاری کاملی داشت


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار