رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت آبادان گفت: با موافقت رئیس پالایشگاه آبادان بیمارستان امام خمینی(ره) نفت به عنوان بیمارستان معین ۲ شهرستان آبادان و خرمشهر در اختیار ستاد مبارزه با بیماری کرونا قرار گرفت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،دکتر نصرالله حسونی بحرینی رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت آبادان روز یکشنبه گفت:برابر تصویب شورای تامین شهرستان آبادان و به منظور همراهی با سایر همکاران بخش درمان امکانات و تجهیزات درمانی بیمارستان نفت آبادان برای بستری بیماران کرونایی آماده شده است.

برخی منابع خبری شامگاه گذشته از مخالفت مدیرعامل پالایشگاه نفت آبادان با در اختیار قرار دادن بیمارستان شرکت نفت به دانشکده علوم پرشکی خبر داده بودند.

بیمارستان امام خمینی(ره) نفت آبادان(OPD) در سال ۱۳۰۶ هجری شمسی با ظرفیت ۲۵۲ تختخواب با بخش های اصلی درمانی تاسیس و خدمات بهداشتی-درمانی را به جمعیت تحت پوشش صنعت نفت ، ارائه می نموده است.  تا قبل از شروع جنگ تحمیلی به منظور افزایش توان ارائه خدمات سلامت به خانواده صنعت نفت تعداد تخت های این بیمارستان به ۵۰۰ تختخواب ارتقاء داده شد.

این بیمارستان تا سال ۱۳۶۲ در حال فعالیت و پس از آن به دلیلی جنگ تحمیلی ایران و عراق تا سال ۱۳۶۹ تعطیل و سپس با خاتمه جنگ تحمیلی بیمارستان مجددا فعالیت خود را آغاز نموده است.

درحال حاضر این مرکز با بخش های اطفال ، داخلی ، جراحی ، زنان و زایمان ، همودیالیز ، سی سی یو ، ای سی یو ، انکولوژی و اورژانس و یک اتاق عمل بزرگ ، یک اتاق عمل سرپائی و پنج درمانگاه در سطح شهر و پلی کلینیک تخصصی با ظرفیت ۱۵۰ تخت مصوب ۱۰۳ تخت فعال خدمات بهداشتی و درمانی را به جمعیت طبی صنعت نفت و سایر مراجعین طبق ضوابط تعریف شده ارائه می نماید.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.