صادقی: مسابقات لیگ مهندسی شده نیست، بلکه اشتباهات داوری زیاد است/ از پرسپولیس و استقلال پیشنهاد داشتم

سرمربی تیم فوتبال سایپا گفت: مهندسی شدن مسابقات لیگ اصلاً درست نیست، بلکه اشتباهات داوران در این فصل بسیار زیاد بوده است.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم صادقی سرمربی تیم فوتبال سایپا درباره اینکه بازی‌های لیگ برتر فوتبال به نسبت دیگر لیگ‌های اروپایی امسال چه سرنوشتی خواهد داشت اظهار داشت:

تغییر برنامه مسابقات لیگ کار را برای مربیان سخت می‌کند

لیگ‌های فوتبال اروپایی برنامه ریزی‌ بسیار خوبی دارند و برای بهتر شدن بازی‌های خودشان ایده‌های با کیفیتی ارائه می‌دهند. در حالی که در کشور ما ۳ بار برنامه مسابقات را تغییر دادند و همین کار را برای مربی که می‌خواهد برنامه ریزی دقیقی بر روی تمرینات تیمش داشته باشد، بسیار سخت می‌کند. تیم ما بر اساس برنامه سازمان لیگ که قرار بود بازی‌ها را ۱۵ فروردین ماه آغاز کند تمرینات خود را به مدت ۴ روز شروع کرد، اما دوباره اعلام کردند که بازی‌ها تا آخر فروردین ماه لغو شده و همین کار را برای تیم ما سخت کرد. به هر حال در این مدت که بازی‌ها تعطیل شده است ما به بازیکنان برنامه دادیم که تمرینات خودشان را در منزل پیگیری کنند تا از فرم بدنی خارج نشوند.


بیشتر بخوانید: دلیل استعفای فتح الله زاده مشخص شد


اصلاً دوست ندارم مسابقات لیگ در همین جا به پایان برسد

سرمربی تیم سایپا در پاسخ به این سوال که تیم شما در جدول جایگاه خوبی ندارد و به نظر می‌رسد دوست دارید هر چه زودتر مسابقات لیگ به پایان برسد بیان داشت: درست است شرایط تیم ما در جدول اصلاً خوب نیست، اما الان شرایطی به وجود آمده که وضعیت مسابقات را خاص کرده است. اصلاً این طور نیست که من الان دوست داشته باشم رقابت‌های لیگ در همین جا تمام شود، بلکه علاقه دارم بازی‌ها ادامه پیدا کند. اما قبل از هر چیز آرزو می‌کنم ویروس کرونا هر چه زودتر کنترل شود تا شرایط به حالت عادی برگردد.

مسابقات لیگ مهندسی شده نیست بلکه اشتباهات داوری زیاد است

صادقی همچنین درباره مهندسی شدن مسابقات لیگ گفت: من اصلاً به این موضوع اعتقادی ندارم. آن‌هایی که در این ۴ سال بر این باور بوده اند که برخی می‌خواهند تیم پرسپولیس قهرمان لیگ شود، یک نوع بی انصافی است. به نظر من پرسپولیسی‌ها در این سال‌های اخیر بسیار خوب بازی کردند، حتی آن‌ها موفق شدند به فینال مسابقات جام باشگاه‌های آسیا برسند. به نظر من این فصل اشتباهات داوری بسیار زیاد بوده و نمی‌توان گفت که این اشتباهات هم به نفع یک تیم خاصی بوده است. بهتر است بدانید تیم ما این فصل از اشتباهات داوری بسیار متضرر شد، به طوری که تیم ما در نیم فصل اول ۶ امتیاز را فقط به خاطر اشتباهات داوری از دست داد. همین اشتباهات شاید تیم‌هایی که از طرفداران بسیاری برخوردار هستند را کمی نگران کند و فکر کنند که مسابقات لیگ مهندسی شده است، اما همان طور که گفتم مهندسی شدن مسابقات لیگ اصلاً درست نیست، بلکه اشتباهات داوران در این فصل بسیار زیاد بود و همین موضوع باعث شده بعضی از تیم‌ها از جایگاه واقعی شان در جدول دور شوند.

در حق جامعه داوری اجحاف می‌شود

بازیکن تیم فوتبال سایپا درباره دلیل این همه اشتباهات از سوی داوران هم عنوان کرد: به نظر من داوران ما هنوز حرفه‌ای نشدند. داوری که به خاطر حقوق کم در اداره دیگری مثل اداره آب یا برق کار می‌کند باعث می‌شود که ضریب اشتباهاتش بالا رود. اگر کمیته داوران بتوانند یک حقوق مناسب را برای داوران کشورمان در نظر بگیرند، قطعا می‌توانند زمان بیشتری برای مسائل داوری بگذارند تا اشتباهات خود را برطرف کنند.

او ادامه داد: یک خاطره جالب به شما بگویم. ما در جام حذفی باید در یکی از شهر‌های کشور به مصاف یکی از تیم‌ها می‌رفتیم. بعد از پایان مسابقه داور آن دیدار به ما گفت که خدا خدا می‌کرد تا بازی در ۹۰ دقیقه به پایان برسد و کار بازی به ۱۲۰ دقیقه نکشد تا بتواند به موقع خودش را به پرواز برساند، تا فردا صبح به سرکارش برسد. شما ببینید این داور ۳ صبح می‌رسد منزل و از آن طرف ۶ صبح باید برود سرکارش به نظر شما او چگونه می‌تواند در کارهایش تمرکز داشته باشد. من معتقدم در حق جامعه داوری اجحاف زیادی شده و باید حقوق‌های آن‌ها بهتر شود تا با خیال راحت تری به داوری بپردازند.


بیشتر بخوانید: قول شیخ دیاباته به استقلالی‌ها


جوان گرایی در تیم ما یک دستاورد بزرگ است

صادقی درباره اینکه چرا سایپا در این فصل بازیکن خارجی جذب نکرد گفت: زمانی که من به عنوان سرمربی تیم سایپا انتخاب شدم، با مدیرعامل باشگاه یک برنامه ریزی ۳ ساله را برای تیم انجام دادیم که ظرف این مدت بتوانیم این تیم را به یک جایگاه مناسبی در جدول برسانیم و حتی موفق شویم سهیمه جام باشگاه‌های آسیا را کسب کنیم. در این ۳ سال ما سعی کردیم تیم را جوان کرده و به بازیکنان جوان بیشتر اهمیت دهیم. از ۲۷ بازیکنی که اکنون در تیم ما حضور دارند، حدود ۱۳ نفر آن‌ها بازیکنانی هستند که از رده‌های پایه باشگاه سایپا وارد رده بزرگسالان شده اند. این یک دستاورد بزرگی برای ما محسوب می‌شود که حدود ۴۰ درصد ساختار تیم را خودش ساخته و وارد رده بزرگسالان کرده است.

افتخارم این است که بازیکنان با استعداد را شناسایی کرده ام

او افزود: در تیم ملی امید از بین ۵۰ بازیکنی که در لیست نهایی حضور داشتند، ۱۰ نفر آن‌ها از باشگاه سایپا بوده اند. این کار بزرگی بود که ما در باشگاه سایپا انجام دادیم و از اول تصمیم داشتیم به دنبال بازیکن خارجی نرویم. به نظر من فلسفه باشگاه سایپا این بود که بازیکن سازی انجام دهد و به دنبال استعداد‌های ناب بگردد و فکر می‌کنم با کمک مدیریت تا حدود بسیار زیادی در این امر موفق بودیم. البته نتیجه‌ای که این فصل گرفتیم اصلا خوب نبوده و می‌خواهیم در ادامه رقابت‌های لیگ نتایج خودمان را بهتر کنیم.

بهتر بود چند بازیکن با تجربه به تیم اضافه می‌کردیم

سرمربی سایپا درباره اینکه آیا این تیم در رقابت‌های لیگ برتر می‌ماند گفت: قطعا در لیگ برتر می‌مانیم. اگر از لحاظ فنی بازی تیم ما را دیده باشید، متوجه می‌شوید که تیم ما فوتبال را خیلی خوب بازی می‌کند. این اشتباه من بود که شیب جوان گرایی را در تیم زیاد به وجود آوردم و بهتر بود در کنار این بازیکنان جوان، چند بازیکن با تجربه هم به ترکیب تیم اضافه می‌کردیم.

بازیکنان خارجی که به کشورمان می‌آیند باید یک سر و گردن از بقیه بالاتر باشند

صادقی درباره پروند شکایت بازیکنان خارجی در کشورمان گفت: این خیلی بد است. باشگاه‌های بزرگ ما اکنون درگیر پرونده‌های کلانی در فیفا هستند و به اعتقاد من این اصلاً برای کشورمان خوشایند نیست. به نظر من اگر قرار است بازیکنان خارجی به کشورمان بیایند باید ابتدا منابع مالی او را در نظر بگیریم. در ضمن من پیشنهاد می‌کنم بازیکن خارجی که به کشورمان می‌آوریم حتما باید یک سر و گردن از سایر بازیکنان داخلی ما بالاتر باشند تا بتوانند به کیفیت فوتبال ما کمک کنند. در بیشتر مواقع بازیکنان خارجی که وارد کشورمان می‌شوند، حدود ۷۰ درصد آن‌ها از کیفیت بسیار پایینی برخوردارند.


بیشتر بخوانید: خارجی‌های پرسپولیس پولدار می‌شوند


یک باشگاه می‌تواند سازندگی خوبی در پرورش بازیکن داشته باشد

سرمربی سایپا درباره بحث دلالی که در بعضی از تیم‌ها وجود دارد گفت: این مسئله در بعضی از تیم‌ها وجود دارد. تیم ما یکی از ارزان‌ترین تیم‌های حال حاضر مسابقات لیگ برتر است. جالب است بدانید کل بازیکنان تیم ما به همراه مربی، روانپزشک و ماساژور به اندازه یک بازیکن تیم بزرگ لیگ برتری پول می‌گیرد. این موضوع را با افتخار می‌گویم، بازیکنان جوانی که آوردیم همه آن‌ها محصول باشگاه خودمان هستند. ما این بازیکنان را در تست های مختلفی امتحان کردیم و همین که توانستم بازیکن با استعداد را شناسایی کنم، برای من یک افتخار بسیار بزرگی است. شاید همه باشگاه‌ها نتوانند در مسیر قهرمانی حرکت کنند، اما یک باشگاه می‌تواند سازندگی خوبی داشته باشد، بازیکن پرورش دهد و به تیم‌های بزرگ مثل استقلال و پرسپولیس بفرستد.

کاشانی سابقه قهرمانی با پرسپولیس در لیگ را دارد

صادقی درباره انتخاب شدن حبیب کاشانی به عنوان مدیر عامل این باشگاه هم گفت: جا داراد از مدیریت قبلی باشگاه سایپا تشکر کنم که در این یک سال اخیر از ایده‌های من به خوبی حمایت کردند. روز گذشته هم حبیب کاشانی به عنوان مدیرعامل جدید در این باشگاه انتخاب شد. کاشانی یک مدیر بسیار توانمندی است که موفق شده به همراه پرسپولیس در لیگ برتر قهرمان شود. امیدوارم که او هم بتواند به باشگاه سایپا کمک کند.

چند سال پیش به بازیکنان ماشین می‌دادند

او درباره اینکه آیا درست است که به بازیکنان این تیم خودرو داده می‌شود خاطر نشان کرد: یادم هست حدود ۴ سال پیش باشگاه یک بار چنین کاری کرد و به جای طلب بعضی از بازیکنان به آن‌ها خودرو داد، اما امسال اینگونه نبوده و قرارداد‌های بازیکنان به موقع پرداخت شده است.

از پرسپولیس و استقلال پیشنهاد داشتم

سرمربی سایپا در ادامه درباره اینکه آیا دوست داشتید روزی در استقلال و یا پرسپولیس بازی کنید اظهار داشت: من همیشه از این ۲ تیم پیشنهادات خیلی خوبی داشتم. حتی زمانی که حبیب کاشانی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس بود، او من را برای ۲ فصل می‌خواست، اما به خاطر آن که به عنوان کاپیتان در این تیم موفق شده بودیم قهرمان رقابت‌های لیگ شویم، احساس کردم در سایپا بمانم آینده بهتری خواهم داشت. از نظر من همه چیز پول نیست و‌ به نظر من خیلی بد است که یک بازیکن به خاطر پول تیمش را عوض کند.

همه باید از اسکوچیچ حمایت کنند

صادقی درباره انتخاب اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال هم گفت: اسکوچیچ مربی بسیار خوبی است و به نظر من از لحاظ فنی در سطح بالایی قرار دارد. من معتقدم اگر اهالی و کارشناسان فوتبال و همچنین فدراسیون از او به خوبی حمایت کند، قطعاً می‌تواند نتایج بهتری را با تیم ملی کسب کند.


بیشتر بخوانید: رای انضباطی دیدار تیم‌های پرسپولیس و تراکتور اعلام شد


هنوز صحبت درباره قهرمان لیگ زود است

سرمربی سایپا همچنین درباره اینکه کدام تیم قهرمان لیگ برتر می‌شود عنوان کرد: با توجه به این که ۹ بازی تا پایان لیگ باقی مانده از الان صحبت درباره تیم قهرمان خیلی زود است. درست است که پرسپولیس فاصله زیادی را ایجاد کرده، اما فوتبال هیچ موقع قابل پیش بینی نیست. به نظر من قبل از هر چیز باید لیگ به پایان برسد و امیدوارم هر چه زودتر بیماری کرونا در کشورمان کنترل شود تا مردم بتوانند به راحتی به کار‌های عادی خودشان برسند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
آخه آقای صادقی داوری چه ربطی به بردن مربد تیم رقیب بعد جریمه همون تیم بعلاوه قبل مسابقه با همون تیم دو بازیکنش رو محروم بکنی و چندین مورد دیگه که نشون میده تو این چند سال شاید برانکو و بازیکناش خوب بودن ولی هر سال با عوض کردن مربد استقلال و فراری دادن بیشتر ستاره های تیم .
آخرین اخبار