روحانی گفت: مردم مطمئن باشند مایحتاجشان تدارک دیده شده است.

مردم مطمئن باشند همه مایحتاج آنها تدارک دیده شده استبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌لاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان صبح امروز یکشنبه در جلسه مشترک ستاد اقتصادی دولت با نمایندگان فعال اقتصادی با اشاره به شرایط امروز کشور گفت: مردم مطمئن باشند همه مایحتاج آنها تدارک دیده شده و هیچ کمبودی نداریم.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، ضمن برشمردن تصمیمات این نشست برای حمایت از اقشار و کسب و کار‌های ضعیف جامعه گفت: مردم مطمئن باشند نیاز‌های بهداشتی و درمانی و همچنین ارزاق عمومی و نیازمندی‌های ضروری زندگی آن‌ها تامین شده و در حد امکان هم دولت حمایت خود را نسبت به اقشار و کسب و کار‌های ضعیف انجام خواهد داد.

متن سخنان روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در جلسه امروز که با حضور اعضای ستاد اقتصادی دولت و نمایندگان بخش خصوصی و اتاق اصناف تشکیل شد،   موضوعات اقتصادی مرتبط با شرایط حاضر و تاثیرات کرونا بر برخی کسب و کار‌ها  را مورد بحث و بررسی قرار دادیم.

اولا تصمیم و تاکید جمع بر این بود که باید شرایط و روند اقتصادی، تعامل مردم و  فعالیت‌های اقتصادی، علیرغم اینکه با کرونا مواجه هستیم و پروتکل‌هایی را باید از لحاظ بهداشتی مورد توجه قرار دهیم، عادی باشد و نگذاریم در زمینه فعالیت اقتصادی مشکلی ایجاد شود.

البته این شرایط مشکلاتی را  به طور طبیعی در برخی از کسب و کار‌ها ایجاد کرده و در این جلسه دنبال این بودیم به آن‌هایی که در این شرایط دچار مشکل هستند، بتوانیم کمکی کنیم.

نکته دوم اینکه ما چیزی به نام قرنطینه اصلا نداریم اینکه شایع شده در تهران و یا در بعضی از شهر‌ها برخی از فروشگاه‌ها، برخی از مشاغل قرنطینه می‌شوند، چنین چیزی اصلا وجود ندارد، نه امروز قرنطینه است و نه در ایام عید نوروز و نه بعد از آن و نه قبل از آن.

همه در کسب و کار و فعالیت خود آزاد هستند. خدمات دولت هم به طور معمول به مردم خواهد رسید منتها همه تلاش ما این است که فعالیت‌های اقتصادی و خدماتی که دولت انجام می‌دهد حتی‌الامکان به گونه‌ای باشد که مردم بیشتر در خانه بمانند، در جایی اجتماع نکنند و یا اگر اقدامی انجام می‌گیرد در چارچوب یک پروتکل بهداشتی باشد.

این نکته را هم تاکید می‌کنم مرجع اینکه کاری و یا کسب خاصی،  روزی و یا ساعتی تعطیل شود و یا با محدودیت مواجه شود، فقط ستاد ملی مبارزه با کرونا در تهران است، استان‌ها، استاندار‌ها و بخش‌های بهداشتی، به هیچ عنوان در این زمینه‌ها حق تصمیم‌گیری ندارند.

اینگونه محدودیت‌ها و هرگونه محدودیتی که بخواهد ایجاد شود، صرفا در ستاد ملی در تهران تصمیم‌گیری می‌شود و بنابراین در استان‌ها در این زمینه اقدامی نباید اصلا انجام گیرد.

نکته مهم دیگری که در این جلسه مورد تاکید بود اینکه مردم مطمئن باشند کالای مورد نیاز آن‌ها تامین خواهد شد، اعم از کالا‌هایی که مربوط به مسائل بهداشتی و درمانی است و یا زندگی روزمره و کالا‌های مصرفی آن‌ها هست. ذخایر ما دراین زمینه‌ها به اندازه کافی وجود دارد و خرید‌های لازم انجام گرفته و  بنادر ما الان پر از کالا است و هم هر موردی نیاز به ثبت سفارش و خرید جدید باشد، بانک مرکزی ارز لازم آن را تامین خواهد کرد، تامین کرده و بعد هم تامین خواهد کرد.

نکته بعد اینکه ما با کشور‌های همسایه خود در حال مذاکره هستیم برای رفت و آمد افراد مخصوصا برای نقل و انتقال کالا در مرز‌ها که با پروتکل‌های بهداشتی که مورد توافق ما قرار می‌گیرد در چارچوب پروتکل‌هایی که سازمان بهداشت جهانی مدنظر قرار داده، این‌ها دارد انجام می‌گیرد. وزارت خارجه ما هم در این زمینه فعال است.

در جلسه امروز دو نوع تصمیم اتخاذ کردیم یک نوع تصمیم نسبت به آن کسب و کار‌هایی که در این ایام بیشتر تحت فشار قرار گرفتند، حالا یا شاید شرایطی قرار گرفته که تعطیل شدند و یا شرایطی که فعالیت آن‌ها عملا خیلی زیاد نیست و دچار مشکل هستند. در واقع یک نوع حمایتی از این نوع کسب و کار‌ها ضروری بود.

در بخش مالیات تصمیمات خوبی را اتخاذ کردیم که در پرداخت مالیات یک مهلت و فرصت سه ماهه به آن‌ها داده شود و این مقرراتی که راجع به مالیات امروز تصمیم گرفتیم شاید فردا اعلام کنیم، چون برخی از موارد آن در ستاد ملی باید فردا مطرح و تصمیم گیری کنیم.

اما این امحال سه ماهه و اقدام در زمینه مالیات حتما انجام خواهد گرفت و در زمینه مسائل بهداشتی و درمانی نیز بخش خصوصی ما هر کمکی بتواند انجام دهد لوازم و تجهیزات مورد نیاز را تامین کند این‌ها همه جزو هزینه‌هایی خواهد بود که از نظر مالیات قابل قبول خواهد بود و در واقع مشمول مالیات نمی‌شود و جزو پرداخت‌هایی است که جزو مالیات محسوب می‌شود و این هم مورد تاکید است که باز این نکات به طور مفصل در اختیار مردم قرار می‌گیرد و برای مردم توضیح داده می‌شود.

نکته دوم درمورد اقساطی است که مردم باید به بانک‌ها پرداخت کنند این اقساط به طور کلی برای سه ماه امحال می‌شود و آن‌ها می‌توانند ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت  را به عنوان زمانی که به آن‌ها مهلت داده شده،  تاخیر بیندازند.

نسبت به چک‌هایی که احتمالا در این دو الی  سه ماه به خاطر شرایط کسب و کار برگشت می‌خورد از لحاظ حقوقی آن‌هایی که بدهکار هستند بعدا باید بدهکاری خود را به یک صورتی پرداخت کنند و در این زمینه ما تصمیمی اتخاذ نکردیم، ولی یک محدودیت‌های بانکی برای آن‌ها ایجاد می‌شد یعنی اگر چک کسی برگشت می‌خورد محدودیت‌هایی بانک‌ها برای آن‌ها ایجاد می‌کردند برای استفاده از خدمات بانکی که به طور کلی برای این سه ماه این محدودیت‌ها را برداشتیم.

 همه کسب و کار‌ها یعنی چک‌ها در هر زمینه‌ای هست حالا آن تسهیلات و حمایتی که گفتم مشمول ۱۰ رسته شغلی بود که در این ایام دچار مشکل شدند، اما در بحث چک برای همه هست، آن‌هایی که در این دو سه ماه چک شان دچار مشکل می‌شود و برگشت می‌خورد، خدمات بانکی آن‌ها متوقف نخواهد شد، این هم جزو تصمیمات  امروز ما بود.

در زمینه حق بیمه سهم کارفرما نیز تصمیم گرفتیم که حق بیمه سهم کارفرما در این سه ماه یعنی اسفند، فروردین و اردیبهشت برای کسانی که حق بیمه شان تاخیر می‌افتد، ملزم به پرداخت نیستند و این حق بیمه را ملزم نیستند که در ماه بعد یکجا پرداخت کنند وآن را به تدریج تا پایان سال می‌توانند پرداخت کنند و در این زمینه اقداماتی که باید انجام بگیرد و اطلاع رسانی در این زمینه وزارت رفاه در این بخش انجام خواهد داد.

همانطور که قبلا هم اعلام شده بود. در اینجا هم تصمیم گرفتیم که مردم در زمینه آب، برق، گاز، عوارض شهرداری، بدهکاری‌هایی که در این سه ماه خواهند داشت می‌توانند این‌ها را تعویق بیندازند و این مهلت هم به این‌ها در اینجا داده شد.

دو موضوع دیگر مورد بحث قرار گرفت، یکی برای افرادی که باید بگوییم خیلی کم‌درآمد هستند و دچار مضیقه هستند و در این ایام مضیقه‌شان بیشتر می‌شود. فرض کنید مثلا دستفروشی است یا جایی می‌رفت و موقت کار می‌کرد در این چند ماه این‌ها دچار مشکل هستند برای این سه میلیون الان پیش‌بینی شده و لیست این افراد مشخص هست برای ۴ نوبت یک بسته حمایتی به آن‌ها پرداخت خواهد شد.

اولین بسته حمایتی تا آخر همین هفته یعنی قبل از آغاز سال جدید پرداخت خواهد شد و سه بسته دیگر هم در ماه‌های بهار سال ۹۹ به آن‌ها پرداخت خواهد شد. از ۲۰۰ هزار تومان تا ۶۰۰ هزار تومان هست که حالا تفصیل آن را سازمان برنامه و بودجه و وزارت رفاه برای مردم تبیین و بیان می‌کنند.

برای ۴ میلیون خانواری که معمولا در این ایام دچار مشکل بودند غیر از آن ۳ میلیونی که  در شرایط زندگی سخت هستند، این ۴ میلیون هم که این شرایط، زندگی آن‌ها را تحت تاثیر قرار داده بین یک میلیون تا دو میلیون وام دریافت خواهند کرد که این وام با یک بهره بسیار نازل و کمی هست. آن‌ها ۴ درصد برای این وام پرداخت خواهند کرد، ۸ درصد دیگر را دولت به بانک‌ها پرداخت می‌کند، تضمینی نیاز نیست و به تدریج از یارانه‌ای که به آن‌ها پرداخت می‌شود از آن یارانه کسر می‌شود. تفصیل این را هم وزارت رفاه و سازمان برنامه و بودجه برای مردم تبیین می‌کنند.

البته در جلسه امروز موارد دیگری هم مورد بحث بود که اگر مورد نیاز قرار گرفت در جلسات بعد بررسی می‌شود.

‌ می‌خواهم خدمت مردم عزیز و بزرگوارمان تصریح کنم که هم در زمینه پرداختی‌هایی که مردم در این سه ماه چه در بحث مالیات چه در بحث سهم بیمه و چه در مساله اقساط بانکی، مهلتی برای آن‌ها قرار دادیم، برای کسب و کار‌هایی که دچار مشکل شدند و هم برای افرادی که در زندگی دچار سختی هستند یک یارانه ویژه‌ای را برای آخر ماه اسفند و همچنین سه ماه بهار در نظر گرفتیم و برای خانوار‌هایی هم که نیازمند بودند غیر از ۳ میلیون، ۴ میلیون دیگر آن‌ها هم برای وام با بهره ۴ درصد برای آن‌ها مدنظر قرار دادیم که این‌ها مصوبات جلسه امروز بود که برخی از این‌ها فردا و برخی امروز اعلام می‌شود.

در پایان می‌خواهم خدمت مردم عزیز و بزرگوار تاکید کنم، درست است که این روزها، روز‌های راحتی نیست و روز‌های سختی است، مشاغل ما هم با سختی‌هایی توام مواجه اند، مردم هم با سختی‌هایی زندگی‌شان توام است، اما مطمئن باشند نیاز‌های بهداشتی، درمانی آن‌ها و همچنین ارزاق عمومی و نیازمندی‌های ضروری زندگی آن‌ها تامین شده و در حد امکان هم دولت حمایت خود را نسبت به افرادی که الان اعلام کردم انجام خواهد داد.

امیدوارم مردم ما بتوانند با مراعات همه دستورالعمل‌های بهداشتی به زندگی معمولی خود در فعالیت‌های اقتصادی ادامه دهند. خداوند هم در این روز‌های پایان سال انشاءالله به مردم ما کمک خواهد کرد و از این مقطع سخت عبور خواهیم کرد. ان شاءالله

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۲۰ تير ۱۳۹۹
خسته نباشی پهلوان ۷ سال زحمت کشیده ای لطفا یک سال اخر استحراحت بفرمائید
Germany
امید
۲۲:۱۷ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
مستند سازی کنید و به مردم جهان نشان بدهید که تحریم های غیر قانونی باعث از بین رفتن زیر بناهای بهداشتی و کمبود داروها شده و در نتیجه جان هزارها ایرانی گرفته شد تا در تاریخ ثبت شود.
Iran (Islamic Republic of)
عاشقان سردار پرند
۱۱:۱۹ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
من یک سوال برایم پیش آمده این سه ملیون را چگونه به ای سرعت شناسای کردید شما که اندر خم کوچه های بسیار مانده اید
Iran (Islamic Republic of)
نازيلا
۲۲:۴۶ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
سالهاى پيش يك روحانى جوان كوتاه قد داشتيم كه خيلى با استعداد بود و اغلب با بازى باكلمات هنر نمايى ميكرد مدتى است پيداش نيست ولى اقاى روحانى رييس محترم جمهور ميفرمايند ما قرنطينه نداريم و قرنطينه بنحوى ديگر مشاهده ميشود كه داريم بياد همان روحانى افتادم كه عرض كردم
بازى با كلمات
United States of America
ناشناس
۲۱:۰۵ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
به جای وام و بسته معیشتی به افراد محدود، قیمت کالا های اساسی مثل مرغ و برنج و روغن را کم کنید تا همه راضی باشند اینجوری به هرکی بسته معیشتی نرسه ناراحته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
خیلی خوب میشه
اگه چیزی هست باید واسه همه باشه ،
Iran (Islamic Republic of)
نگین
۲۰:۲۴ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
پرداخت یارانه و پرداخت بسته معیشتی و پرداخت بسته حمایتی و ...همه یک روی سکه هستند. روی دیگر سکه این است که تزریق نقدینگی به جامعه بدون پشتوانه محکم تولید و صادرات و ثبات اقتصادی، از نظر همه کارشناسان اقتصادی سراسر دنیا یعنی تورم افسار گسیخته در سال آینده و رشد اقتصادی منفی...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
چه اطميناني ؟ همينطوره اجناس فراوان است ولى گران فروشى و چپاول ادامه دارد خيلى ها چشم بسته از هايپر ها خريد هاى ميليون تومانى را بخانه ميبرند و اگثرا بطور دايم با فروشندگان در جدال قيمت هستند. هايپرمى قيمت اجناس را ٥٠٪‏ ربالا ميبرند بعد منت ميگذارند ٢٥٪‏ تخفيف ميدهند و اخيرا ماليات بر افزوده را هم اضافه كردند و پولدار ها اصلا متوجه نيستند پرداخت ميكنند و در اتوموبيل ميگذارند و بخانه ميروند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
مطمئناً قرنطینه خسارت زا است ولیکن دوهفته قرنطینه جدی، خسارت بسیار کمتری نسبت به چند ماه زندگی با کرونا خواهد داشت.
چرا قرنطینه و منع آمد و شد اجرا نمی کنید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
تاموقعیکه پشت آن میزی و با ویدئو کنفراس و از بالا با همه مردم حرف میزنی وضعیت به همین منواله.ما مدیری میخواهیم مثل شهید اسلام حاج قاسم عزیز وسط معرکه باشه و بحران رو مدیریت کنه...
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۲۷ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
چرا دروغ میگید؟!!! مایحتاج من رو بیارید بهم بدید الان. من که کارم آزاد بود و بخاطر کرونا خونه نشین شدم. خدا رو شکر کارمند دولت یا جایی هم نستیم که با خونه نشین شدنمون حسابمون پر بشه... من یکی از میلیون ها ایرانی هستم که مثل من هستن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
وقتی مسئولین میگویند همه چیز مرتبه انسان را ترس بر می داره و می فهمه
اوضاع چندان هم خوب نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
اشتباه بزرگ ما این بود که به شما رای دادیم از ماست که برماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
یک ماه حقوق ۷۰ میلیون تومانی رییس جمهور میلیاردر و مرفه بی درد به ۷۰ کسبه ورشکسته و بیکار شده سرپرست خانوار پرداخت شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
روغن سرخ کردنی 2500گرون شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
با تدابير كرونائى بانك مركزى ، ايران اولين كشورى در جهان قرار گرفت كه در ان صدور چك بى محل بلا مانع اعلان شد. جا داردكه .....
Iran (Islamic Republic of)
شوريده اصفهانى
۱۱:۴۲ ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
چرا كوتاه آمدى ؟ ادامه ميدادى كه دفع فساد با افسد شاهكار رياست محترم بانك مركزى بود. رييس بانك مركزى نه اينكه نميداند ، نه اينكه نميخواهد ، بلكه نميتواند كارى انجام دهد. اخيرا هم سخن ورى را زياد كرده است
Iran (Islamic Republic of)
سید محمد
۲۱:۲۴ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
لیمو شیرین کیلیویی ۱۲۰۰۰پرتغال کیلیویی۷۰۰۰لیموترش کیلویی ۳۰۰۰۰۰مواد شوینده هم ک دیگه نمیشه خرید ما فقط از سرکه آب استفاده میکنیم آقای رییس جمعور میدونیم کالا هست ولی نمیتونیم بخریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
پس خود جنابعالی چرا قرنطینه هستید انسان اگاه خیر مردم را می خواهد واقعا ما خودمان را قرنطینه کرده ایم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
حالا یک مریضی اومده نباید که تمامه روند زندگی تعطیل بشه
قیمت مرغ را کاهش دهید مثلا کیلو ۸ تا ۹ تومن بشه نه که از ۱۳ شده ۱۲۷۰۰ بعد گفته میشه که مرغ به خاطر عید ارزان شد!!!!
Iran (Islamic Republic of)
سيد جواد
۲۰:۱۶ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
بيچاره اى و بى خبر بيا در فروشگاه هاى لوكس مرغ كيلويى ٢٥ هزارتومان و صف خريدار را تماشا كن ران و سينه پوست كنده ٣٢ هزار تومان گردن و بال ١٦ هزار تومان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
باشه قرنطینه نکن مردمت رو بکش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
وقتی شما میگویید نگران نباشید والله ما نگران میشویم.!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
لطفا قیمت مرغ را خیلی کاهش دهید که مردم راحت بتوانند برای شب عید آن را تهیه کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
آقای روحانی شما با این تصمیم درباره چکها مشکل ۵ نفر حل کردی و ۱۰ نفر بابت تصمیم شما بدبخت شدن چرا بهشون وام نمی دید
United States of America
ناشناس
۲۱:۱۱ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
آقای روحانی بهمشون وام میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
این شنبه ای که قراربود وضعیت عادی بشه کی میاد ؟
United States of America
ناشناس
۲۱:۱۲ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
شنبه ای که میاد
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۸:۳۶ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
نه بابا جدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
سلام .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
هرچی و تکذیب کردین همونو عمل کردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
چی بگم
Iran (Islamic Republic of)
مونا
۱۷:۵۳ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
مطمئن شدیم@
Iran (Islamic Republic of)
مونا
۱۷:۵۳ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
مطمئن شدیم@
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
وقتی می که کمبودنداریم مطمئن باشیداوضاع خیلی خرابه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
تدارک دیده شده ولی به قیمت دوبرابر .
Iran (Islamic Republic of)
علیرضاقاضی
۱۷:۳۳ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
ماکه نفهمیدیم مبنای دولت برای تشخیص فقیر وغنی چیست ولی درک بنده از این سخنان فقر سوادوفرهنگیست.چون تمامی وزرای دولت وبستگانشان نیازمند یارانه بوده وما از نظر دولت نیازمندتشخص داده نشدیم....برویم بسوی جنگ باکرونا علی برکت الله
United States of America
ناشناس
۲۱:۱۴ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
فقیر وغنی فرقی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
به ما هم ندادن چند بار هم اعتراض زدیم...بحول قوه الهی اه مردم میگیرشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
اره مخصوصا به حرفای تو خیلی اعتماد داریم!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
وقتی که دو بیمار مثبت کرونا اعلام شد اگر با جدید برخورد می‌کردید ،وزیر بهداشت و تنها رها نمی‌کردید ، مجبور نبودید کمک معیشت بدید
Iran (Islamic Republic of)
سیامک
۱۶:۲۱ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
تامی گی مشکلی نداریم دلم گواه که واقعا داریم
United States of America
ناشناس
۲۱:۲۳ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
واقعا که داریم
United States of America
ناشناس
۱۵:۴۶ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
مرغ رو ارزون کنید ۱۳۰۰۰ تومن گرونه بکنیدش ۹۰۰۰ تومن تا همه بتونند بخرند میگید ارزون شده ولی همش ۳۰۰ تومن فرق کرده!!!
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۵:۴۴ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
تو زندگی هر وقت مسئولان گفتند مطمئن باشید .هیچ مشکلی نیست.نگران نباشید بدونید وضع خرابه.مخصوص ایران نیست کل دنیا همینطوره..هروقت افعال تاکیدی شنیدید رو ۸۰درصد برعکسه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
قطعا درك كشورايي مثل ايتاليا يا چين از ما كمتره كه قرنطينه ميكنند
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۱۵:۴۱ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
تا حالا کدوم حرف و وعده ای که دادی بهش عمل کردی . ؟!
United States of America
ناشناس
۲۱:۲۶ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
عمل که کرده آپاندیس
United States of America
ناشناس
۱۵:۴۱ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
منم بیکارم شغلم ندارم چجوری باید بسته بگیرم؟
United States of America
ناشناس
۲۱:۲۷ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
شغل بگیر بیکاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
منم مهندس ناظر نظام مهندسی هستم و بیکار شدم و بسته میخوام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
آقای رئیس جمهور مردم دارن نابود میشن ، مردم یکی یکی دارن عزیزاشونو از دست میدن ، یعنی چی که قرنطینه نداریم ؟ آخه خدارو خوش نمیاد ! بعد شما میفرمایید کمبودی نداریم ! من خودم به شخصه بیش از ده تا داروخانه رفتم برای ماسک و مواد ضدعفونی کننده ، میگن نداریم ، شما لطف کنید آدرس داروخانه هایی که این اقلام ضروری رو دارن بفرمایید بلکه مردم بتونن بخرن ، یکم به فکر مردم مملکتتون باشید ، شما با رای همین مردم رئیس جمهور شدید !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
ای کاش اینجا متولد نمیشدم . وقتی هم که میخواییم بریم کرونا میاد .
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۵:۰۱ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
وقتی میگن توسعه ناپایدار توسعه تک بعدی است یعنی همین که الان داریم
Iran (Islamic Republic of)
raha
۱۴:۵۷ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
سلام.یک سوال واقعا ذهنم رودرگیرکرده و اون اینکه چرا برای کاهش تردد هیچ اقدام موثری صورت نمیگیره؟تاکی مسئولین فقط میخوان بحالت تذکروتوصیه ای پیش برن؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
ولی باید قرنطینه منع عبور و مرور بشه مردم بی احتیاطی میکنند خواهشا با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۴:۴۵ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
سلام
شهر مارو مسجدسلیمان قرنطینه کردن مستاجر هستم لوازم یدکی دارم چطکر اجاررو بدم اینا بااجازه کی قرنطینه کردن بیچارمون کردن ب دادمون برسین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
چرا قرنطینه نمیکنه؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
بله چیزی به نام قرنطینه نداریم
وقتی کل مردم کروناگرفتن اون وقت میدونیم قرنطینه چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
تمام دنیا دارند قرنطینه میشوند بجز ایران . چون افرادی مثل این آقا دارند مدیریت ایران راانجام میدهند. همه ملت کرونا را گرفتن و خیلی ها دارند میمیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
من جمله رفاه بیش ازاندازه٬زندگی شاد٬ تبعیض وبیعدالتی هرگز٬ کلا داریم ذوق میکنیم ازاینهمه خوشی واااای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
آری ۷سال پیش هم قول دادی علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
فرهنگ
۱۲:۵۸ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
وقتی این حرفا رو میزنی تن و بدن ادم میلرزه
United States of America
ناشناس
۲۱:۳۴ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
حرفاش اینقدرسرده?فرهنگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
والا شما که دوماهه آموزش و پرورشو تعطیل کردید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۵۴ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
نمیدونم چرا هر وقت میگن ناراحت نباشید .من بیشتر نگران میشم!!!!!!!!!!
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۲:۴۵ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
همون مایحتاجا هم از چین امده و الوده است
Iran (Islamic Republic of)
....
۱۲:۴۱ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
درود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
به داد مردم برسید
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۱۲:۳۲ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
حقیقتش دکتر میدونی چیه؟ ما در زبان و فرهنگ پارسی شاهد ضرب المثل‌های زیادی هستیم.
Denmark
ناشناس
۱۲:۳۱ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
این کی میخواد دست از وعده گفتن برداره !!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
ضمن عرض سلام و خسته نباشید لطفا در ستاد مبارزه با کرونا تاریخ کنکور ارشد و دکتری را مشخص کنید(ما بیش از یک میلیون داوطلب این دو کنکور واقعا سرگردان و مستأصل شده ایم ) پیش از این وزیر محترم بهداشت از تعویق این دو خبر داده بودن (تاریخ قبلی حدود اوایل اردیبهشت بود که بخاطر شیوع کرونا و با شروع ماه رمضان حد اقل انتهای خرداد ما بیفتد طبق گفته وزیر محترم بهداشت جناب دکتر نمکی ظرف یک هفته قرار بود مشخص شود و در حال حاضر بیش از یک هفته گذشته نظر ما برگذاری کنکور در تیر ماه است ما منتظر پاسخ جناب وزیر و ستاد مبارزه با کرونا هستیم

لطفا از ستاد مبارزه با کرونا پیگری کنید سازمان سنجش گفته است ما تابع ستاد کرونا هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
واقعا امتحانات جامع گذاشتن فروردین و اردیبهشت بعد میان میگن پیک بیماری فروردینه، ما مردیم از استرس خوب اگر واقعا این طوریه بزارین اوایل تابستون که ما هم بتونیم تو این وضعیت کمک حال باشیم ،نه اینکه تو خونه بمونیم درس بخونیم باز زمان امتحانات جامع تغییر کنه
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۲:۲۴ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
بله شما کمبودی ندارید اما ما کمبود داریم خیلی هم کمبود داریم آن هم کمبود و نبود پول هست با این قیمت های سرسام آور
Iran (Islamic Republic of)
محمدحسین ثبوت کار
۱۲:۱۶ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
با سلام و ادب
شهرستان شوشتر از روز پنجشنبه تعطیل و کل شهر قرینطینه شده
نمیدونم چطور رئیس جمهور از تعطیلی شهر های کشور اطلاع نداره،واقعا معلوم نیست چی به چیه آدم حرف کی قبول کنه.
با سپاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
بهتر که قرنطینه کردن..معلومه استاندار به فکر مردم هست.....بدون قرنطینه نمیشه ریشه کن کرد کرونا رو
Germany
حسن
۱۲:۱۵ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
اوه اوه الان که روحانی اینجوری گفت دیگه مردم واقعا باید نگران مواد غذایی باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۲ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
خدا به داد مردم برسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
دقیقا به این نتیجه رسیدیم هرچی روحانی بگه برعکسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
باید قرنطینه داشته باشیم و بعضی مشاغل تعطیل بشه
آخرین اخبار