شهردار مشهد گفت: ماندن در خانه، کاهش تردد در سطح شهر راهکار قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا است و اگر جدی نگیریم قاتل هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا کلایی شهردار مشهد گفت: ماندن در خانه، کاهش مراودات و تردد در سطح شهر راهکار قطع زنجیره انتقال این بیماری است و اگر جدی نگیریم قاتل هستیم.

او ادامه داد: مردم باید فکر کنند ممکن است عزیزترین افراد آن‌ها از جانباختگان کرونا باشند، افرادی که بیرون می‌روند از اینکه ممکن است فردی را به سوی مرگ ببرند باید عذاب وجدان بگیرند.

شهردار مشهد گفت: در ۱۰ روز گذشته از استاندار خراسان رضوی تا شورای شهر کمک کردند تا بحران را به صورت مشخص نشان دهیم و بگوییم اگر مثل هرسال یک میلیون نفر در زمان تحویل سال در حرم مطهر رضوی باشند، چه فاجعه‌ای رخ می‌دهد.

کلایی افزود: تصمیم آستان قدس رضوی برای عدم برگزاری مراسم تحویل سال بسیار مهم است و محدودیت در اطراف حرم مطهر رضوی ایجاد خواهد شد.

او ادامه داد: همچنین با راه اندازی پویش "سلامت را می‌رسانم" مردم مشهد از مردم شهر‌های دیگر خواهش می‌کنند به مشهد سفر نکنند.

شهردار مشهد با اشاره به اینکه کرونا به مرحله همه گیری رسیده است گفت: مشهد در حال حرکت روی ریل مناسب رشد اقتصادی بود، اما کرونا باعث مشکل شد، باید بعد از کرونا بتوانیم به همان مسیر قبل برگردیم.

کلایی افزود: تمرکز جدی ما بر بخش‌های کم برخوردار است، مناطق حاشیه شهر به شدت در معرض خطر قرار دارد لذا به کمک سایر دستگاه‌ها در این مناطق اقدامات جدی صورت می‌گیرد.

او ادامه داد: انرژی بسیار زیاد گرفته شد تا فقط به مردم بگوییم اوضاع بحرانی است.
 

 فعالیت‌های شهر به حالت تعلیق در آمد

 
شهردار مشهد گفت: به منطور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از امشب بسیاری از فعالیت‌های شهر به حالت تعلیق درآمده است.

کلایی افزود: از روز اول شیوع ویروس کرونا کار‌های پرخطر را تعطیل کرده ایم، کاشت گل و همچنین رنگ آمیزی جداول و کار‌های این چنینی از امشب تعطیل می‌شود.

او ادامه داد: البته بخشی از کارگران شهرداری به صورت روزمزد فعالیت می‌کنند و به خاطر جلوگیری از بیکاری آنان شورای شهر امروز مصوبه‌ای داشت که طبق آن می‎توانیم تا پایان سال به کارگران روزمزد پرداختی داشته باشیم.

شهردار مشهد با اشاره به اینکه مساله کرونا سه ضلع دارد گفت: یک بخش حاکمیت است که باید تصمیمات کلان بگیرد، بخشی هم مردم هستند که بسیار تاثیرگذار می‌باشند و بخش سوم هم سایر تشکل‌های مردم نهاد هستند.

کلایی افزود: در مدیریت شهری تاکنون سعی شده تمام دستورالعمل‌ها رعایت شود تا شرایط قطع زنجیره انتقال ویروس فراهم شود.

او دفن بهداشتی تمام زباله‌های پزشکی و افزایش نظارت در این بخش، ضدعفونی ناوگان حمل و نقل عمومی و معابر شهری را از جمله این اقدامات ذکر کرد و ادامه داد: قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا با اراده مردم میسر است.

شهردار مشهد گفت: به منظور کاهش تردد و اجتماعات انسانی، در جلسه علنی شورای شهر ممنوعیت فعالیت مترو و محدودیت فعالیت ناوگان اتوبوسرانی تصویب شد که از روز یکشنبه اجرایی می‌شود.

کلایی افزود: در حوزه حمل و نقل عمومی اگر اختیارات ممنوعیت در استان وجود نداشته باشد اختیار محدودیت شدید وجود دارد و تصمیم این است که محدودیت شدید را اعمال کنیم.

او ادامه داد: طبق مصوبه شورای شهر در مبادی ورودی مشهد محدودیت اعمال می‌شود و اتباع خارجی که قصد بازگشت به افغانستان را دارند وارد شهر مشهد نخواهند شد بلکه اتوبوس‌ها مستقیم به مرز دوغارون هدایت می‌شوند.

شهردار مشهد گفت: در موضوع استقبال از بهار حدود ٨٣ المان تعاملی که باعث تجمع می‌شود، حذف شد و فعالیت‌های جشنواره‌ای و فرهنگی هم لغو گردید.

کلایی در پایان افزود: در باره شایعات پیرامون کرونا هم اعلام می‌کنم که کسی که شهردار است در کف خیابان است و اولین گزینه برای ابتلاست، اما من کرونا ندارم.
 
انتهای پیام//ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.