عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: زمان جدید برگزاری انتخابات فدراسیون به زمان اصلاح اساسنامه بستگی دارد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، هدایت الله ممبینی، درباره زمان جدید برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال ظهار داشت: متاسفانه ما به عنوان اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در جریان مکاتبات قبلی فیفا با فدراسیون نبودیم و پس از اعلام تاریخ ۲۵ اسفند برای برگزاری انتخابات، فیفا به صراحت اعلام کرد انتخابات باید تا اصلاح اساسنامه به تعویق بیفتد.

او افزود: اکنون زمان قطعی انتخابات مشخص نیست بلکه این موضوع بستگی به مدت زمان اصلاح اساسنامه، انتخاب هیات سه نفره تائید صلاحیت‌ها در مجمع دارد. دیگر نباید این کمیته انتصاب شود بلکه باید با رای اعضای مجمع انتخاب شوند. پس از آن باید دید با توجه به اساسنامه جدید فرآیند ثبت نام‌ها به چه شکلی خواهد بود. نمی‌توان زمان دقیقی را برای برگزاری انتخابات تصور کرد.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال افزود: فیفا اساسنامه تیپ را برای فدراسیون ارسال و نظرات خود را هم درباره اساسنامه قبلی فدراسیون اعلام کرده است. من فکر می‌کنم مهم‌ترین موضوع اصلاح اساسنامه است و اگر اراده‌ای باشد تا زودتر این اقدام انجام شود، سایر مسائل به سرعت طی خواهد شد.

ممبینی درباره اینکه آیا قرار است تنها کمیته تدوین مقررات فدراسیون فوتبال اصلاح اساسنامه را انجام بدهد یا اینکه افراد دیگری قرار است به این کمیته اضافه شوند، گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف کمیته حقوقی و تدوین مقررات اصلاح اساسنامه و آئین نامه‌های فدراسیون است. انتخاب افراد یا کمیته مخصوص باید دستورالعملی داشته باشد و به همین دلیل چنین بحثی منتفی است. خود کمیته حقوقی و تدوین مقررات با توجه به نظر‌های فیفا و اساسنامه تیپی که ارسال کرده باید این موضوع را انجام بدهد. پس از اصلاح اساسنامه از سوی کمیته تدوین، باید در اختیار اعضای مجمع قرار بگیرد تا اگر آن‌ها هم نظری دارند اعلام کنند و سپس در مجمع فوق العاده فدراسیون، اساسنامه اصلاحی مصوب شود.

رئیس سابق کمیته داوران فدراسیون فوتبال درباره اینکه آیا این فدراسیون ۵ بار نامه‌های ارسالی از سوی فیفا را بی پاسخ گذاشته است، گفت: بی شک ما جواب نامه‌های فیفا را نداده ایم که چنین موضعی اتخاذ کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار