رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه گفت: تا ساعت ۱۷ امروز شنبه، بیمارانی که جواب آزمایش کرونای آن‌ها مثبت اعلام شده به ۳۵ نفر افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز ،اصغر تنومند رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه گفت: در ۲ روز گذشته ۱۰ بیمار کرونای به تعداد بیمارانی که جواب آزمایشات آن‌ها مثبت بوده اضافه شده و فقط سه بیمار کرونای ۸۸ ساله، ۸۰ ساله و ۶۳ ساله در مراغه فوت کردند.

او افزود: از این تعداد ۲۴ بیمار کرونایی نیز با وضعیت رو به بهبودی ترخیص و با مراقبت بهداشتی و پیگیری از طرف بهداشت در قرنطینه خانگی هستند.

او گفت: اقدامات شناسایی و معاینات بالینی اعضا خانواده افرادی که نتیجه آزمایش آن‌ها مثبت بوده از سوی معاونت بهداشت شهرستان در انجام است.

تنومند ادامه داد: در حال حاضر هشت بیمار کرونایی مثبت در بیمارستان امیرالمومنین (ع) مراغه بستری هستند که یک نفر آن‌ها در بخش آی. سی. یو. بستری است.

تنومند گفت: هم اکنون ۵۰ نفر در بخش ایزوله بیمارستان امیرالمومنین (ع) مراغه با موارد مشکوک به بیماری کرونا بستری و تحت مراقبت هستند.

او از مردم درخواست کرد که به اطلاعیه‌ها و هشدار‌های روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه توجه کنند.
تنومند گفت: با توجه به سرعت و قدرت همه گیری ویروس کرونا در صورت عدم توجه به نکات بهداشتی و حضور در اماکن عمومی و اجتماعات سرعت انتشار ویروس بسیار بالا خواهد رفت.

اوتاکید کرد: وضعیت به هیچ وجه عادی نیست و هر یک از همشهریان لازم است با ماندن در خانه به قطع زنجیره انتشار این ویروس کمک کنند.

اوافزود: همشهریان اگر به زندگی خودشان و نزدیکانشان اهمیت می‌دهند، هشدار‌ها را جدی بگیرند چراکه این موضوع مهمی است و وظیفه تک تک همشهریان در این برهه حساس همکاری و کمک همدیگر در راستای کنترل ویروس است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.