فعالیت یازده واحد تولید مواد ضدعفونی کننده سطوح و دست در کرمانشاه

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه بااشاره به فعالیت یازده واحد تولید مواد ضدعفونی کننده سطوح و دست در استان، گفت : تاکنون ۴۰ تن ضدعفونی کننده سطوح در استان توزیع کرده‌ایم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،محسن دارابی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در نشست تعدادی از دستگاه‌های عضو ستاد مقابله با کرونا در کرمانشاه با دادستان که امروز (۲۴ اسفند) برگزارشد، بابیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت مدیریت توزیع ضدعفونی کننده‌های سطوح را در استان برعهده دارد، گفت : یازده واحد تولیدی مواد ضدعفونی کننده سطوح و دست در استان داریم.

او بااشاره به تولید ۵۰ تن ضدعفونی کننده سطوح در استان طی هفته‌های گذشته، گفت : از این میزان ۴۰ تن را توزیع کرده ایم و ۱۰ تن نیز در انبار موجود است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با بیان اینکه این تولیدات به منظور گندزدایی شهر در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد، افزود: خوشبختانه از بابت تولید ضدعفونی کننده سطوح هیچ مشکل و کمبودی در استان نداریم.

او میزان تولید ژل و محلول ضدعفونی کننده دست استان را نیز ۵۳ تن اعلام کرد و گفت: از این میزان تاکنون ۳۹ تن توزیع شده و ۱۴ تن دیگر نیز در انبار داریم که توزیع خواهد شد.

دارابی مشکل کنونی واحد‌های تولیدی ژل و ضدعفونی کننده دست در استان را کمبود الکل اتانول برای تولید این محصولات عنوان کرد و گفت: امیدواریم طی این هفته ۶۰ تا ۷۰ هزار لیتر الکل اتانول وارد استان شود تا مشکلی برای تولید ضدعفونی کننده‌های برپایه الکل نداشته باشیم.

او گفت: با رسیدن این میزان الکل اتانول این هفته پمپاژ خوبی در بحث ژل و محلول‌های ضدعفونی کننده دست در بازار خواهیم داشت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: هرچند اولویت کنونی توزیع ژل و محلول‌های ضدعفونی کننده دست با داروخانه‌ها است، اما فروشگاه‌های منتخب و فروش اینترانتی را نیز بهتر است وارد چرخه توزیع کنیم تا این تولیدات سریع‌تر به دست مردم برسد.

او بااشاره به ضرر مالی صنوف و تعدادی از واحد‌های تولیدی کرمانشاه، افزود: انتظار داریم باتوجه به خسارتی که این واحد‌ها از کرونا دیده اند، مالیات ماه‌های پایانی سال از آن‌ها گرفته نشود.

دارابی گفت: باید به این واحد‌ها کمک کنیم تا پس از فروکش شدن کرونا شاهد ورشکستگی آن‌ها و افزایش تعداد بیکاران استان نباشیم .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.