مجتمع فولاد خراسان، در راستای محافظت از محیط زیست ۸۰۰۰ اصله نهال رایگان در نیشابور توزیع کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، فریدون صبوریان معاون منابع انسانی و امور اجتماعی فولاد خراسان با اشاره به اهدای رایگان ۸ هزار اصله نهال به شهروندان و سازمان‌های نیشابور، گفت: به مناسبت روز درختکاری و با هدف توسعه نهضت درختکاری، این تعداد نهال رایگان برای کاشت به شهروندان و ارگان‌های شهرستان نیشابور در اسفند ماه امسال اهدا شد.


او با بیان اینکه مجتمع فولاد، هر سال در هفته درختکاری اقدام به توزیع نهال رایگان در بین ارگان‌ها و شهروندان می‌کند، ادامه داد: امسال با توجه به محدودیت‌های ایجاد شده در خصوص شیوع ویروس کرونا و به منظور رعایت امور بهداشتی و عدم تجمع شهروندان، توزیع نهال به صورت کلی میان دهیاری‌ها و ارگان‌های متقاضی صورت گرفت.

معاون منابع انسانی و امور اجتماعی فولاد خراسان با بیان اینکه همزمان با این اقدام، نهال کاری ضلع غربی مجتمع در سطح ۴ هکتار آغاز شد، گفت: ۴ هکتار به فضای سبز ۲۶۰ هکتاری مجتمع، با غرس ۱۴۰۰ اصله نهال شامل گونه‌هایی همچون توت، کاج و سرو و با تجهیز آن به سیستم آبیاری قطره‌ای و تحت فشار صورت می‌گیرد.

احمد همت آباد رئیس فضای سبز مجتمع فولاد گفت: نهال‌های توزیع شده با شرایط آب و هوای نیشابور مطابقت دارد.

او ادامه داد: حدود ۸ هزار اصله انواع نهال کاج تهران، سرو خمره ای، بادام، زیتون تلخ، سنجد، عناب، کاتالپا و گل محمدی به ادارات مختلف نیشابور، از جمله شهرداری و تیپ زرهی ۲۱ امام رضا (ع) و دهیاری‌های روستا‌های متقاضی، توزیع شد.

رئیس فضای سبز مجتمع فولاد گفت: مجتمع فولاد خراسان توسعه فضای سبز عمومی، ارتقای فرهنگ درختکاری اقدامی مسئولانه در راستای طرح فراگیر کاشت نهال تلقی کرده و امسال نیز مشارکت خود را در نهضت درختکاری مانند سال‌های پیش تداوم داده است.

همت آباد با اشاره به اینکه تعداد ۵۰۰ اصله نهال دیگر برای توزیع بین همکاران متقاضی در نظرگرفته ایم، افزود: مسئولیت شهروندی، حق آیندگان برای زیستن در سرزمینی سالم و باطراوت و حفظ محیط زیست به عنوان میراث مشترک نسل بشر، ایجاب می‌کند که همه اعضای حقیقی و حقوقی جامعه در توسعه امر درختکاری و نگهداری بهینه فضای سبز کوشا باشند.

انتهای پیام//ر. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.