فرماندار کرج گفت: مراکز پرتردد خرید و‌ روز بازارها به عنوان پیشخوان گسترش و شیوع بیماری باید تعطیل شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، غفور قاسم پور، فرماندار کرج گفت: با توجه به ای نکه یکی از کانون های شیوع ویروس کرونا مراکز خرید ‌و پر ازدحام شهری است، حکم تعطیلی روزبازارهای شهر کرج با هماهنگی دستگاه قضایی و نیروی انتظامی صادر شد.

فرماندار کرج با اشاره به افزایش تعداد دستفروشان و روزبازارها در ایام منتهی به پایان سال افزود: پیگیری تعطیلی روزبازارهای شهرکرج از روز جاری آغاز و مکاتبات با دستگاه‌های ذیربط انجام شده است و بر این اساس روز بازارهای شهرکرج که منبع توزیع ویروس و بیماری است، با همکاری شهرداری های مناطق تعطیل خواهد شد.

قاسم پور همچنین با اشاره به گندزدایی روزانه معابر توسط شهرداری براستمرار این روند تا پایان شرایط بیماری تأکید کرد و گفت: با هدف رسیدگی ویژه به وضعیت نظافت شهر کرج و به منظور رفع آلایندگی‌ها و کنترل شیوع ویروس کرونا تمامی معابر، تأسیسات و مبلمان شهری به طور روزانه و مستمر از سوی نیروهای خدمات شهری شهرداری در نوبت های روزانه ضدعفونی و گندزدایی می‌شود.

او همچنین با اشاره به دوره نهفتگی این بیماری تا چهارده روز گفت: بنابر اعلام سازمان بهداشت در این مدت، فرد آلوده به ویروس نشانه بیماری از خود بروز نمی دهد اما ناقل این ویروس است و ارتباط با او می تواند به ابتلای به بیماری سایرین منجر شود.

قاسم پور افزود: گویا هنوز عده ای به این باور نرسیده اند که خطر بیماری جدی است و بی مهاباها در بازارهای خرید تردد دارند بی توجه به این تجمع و ازدحام در حواشی خیابان ها و مراکز خرید،کانون انتشار بیماری است و حضور ‌‌افراد مشکوک به ابتلا و ناقل بیماری سلامت سایرین را به مخاطره می اندازد از این رو با اجرای این طرح در صدد بازگشت کامل سلامت به جامعه هستیم.

انتهای پیام/خ.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.