معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: با شیوع ویروس کرونا با استفاده از سامانه سپهتن نظارت‌ها بر رفتار رانندگان ناوگان حمل ونقل مسافری تشدیدشده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، سعید سبحانی معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی افزود: سامانه سپهتن، یا سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان به منظور نظارت و کنترل بهینه بر ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای طراحی و ایجاد شده است.

سبحانی اظهار داشت: برای نظارت هوشمند بر تردد ناوگان حمل و نقل جاده ای، دستگاهی درون خودرو (اتوبوسها) نصب شده که از طریق سیم کارت GFM, GPRS به طور مداوم اطلاعات تعریف شده داخل ماشین را به مراکز پلیس راهور و اداره مدیریت راه‌های این اداره کل ارسال می‌کند.

او با بیان اینکه با سامانه سپهتن، رفتار راننده از لحظه آغاز سفر پایش می‌شود عنوان کرد: این سیستم قادر است از طریق شبکه ارتباطی DSRC به محض نزدیک شدن اتوبوس‌های مسافر بری بین شهری به پاسگاه‌ها نسبت به تخلیه اطلاعات اقدام کرده و عملکرد وسیله نقلیه را مورد بررسی و ارزیابی دقیق قرار دهد.

سبحانی افزود: سپهتن سبب ارتقاء بهره وری حمل و نقل عمومی کشور شده است و ایمنی و ارتقاء سطح کنترل و پایش لحظه‌ای عملکرد ناوگان از اهداف اصلی استفاده از این طرح است.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: اکنون سامانه سپهتن فرصتی شده است تا  بصورت شبانه روزی رفتار رانندگان کلیه ناوگان حمل ونقل عمومی را رصد شود  ودر صورت مشاهده تخلف، پیامک برای راننده ارسال  و  به کمیسیون تخلفات معرفی می‌گردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.