تولید و توزیع روزانه بیش از ۲۰۰ هزار عدد محلول ضدعفونی و ۵۰ هزار عدد ماسک در گیلان

استاندار گیلان با قدردانی از واحد‌های تولیدی استان برای تولید و توزیع اقلام بهداشتی گفت: روزانه بیش از ۲۰۰ هزار عدد محلول ضدعفونی و ۵۰ هزار عدد ماسک در استان تولید و توزیع می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع، استاندار گیلان در هفتمین نشست کارگروه تولید و توزیع کالا‌های بهداشتی که با حضور تولید کنندگان و دستگاه‌های نظارتی- امنیتی استان برگزار شد، گفت: تغییر خط تولید و افزایش شیفت و موظف کردن کارگران با توجه به شیوع ویروس کرونا برای تولید انبوه محصولات ضدعفونی و اقلام بهداشتی بسیار ستودنی است.

او افزود: روزانه بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار عدد محلول و ژل ضد عفونی و ۵۰ هزار عدد ماسک از ۸ واحد تولید مواد ضدعفونی و ۴ واحد تولید ماسک در استان تولید و ازطریق شرکت‌های پخش در سراسر استان ازجمله بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، داروخانه و میان مردم توزیع می‌شود.

استاندار گیلان، با بیان اینکه اگرچه با تولید انبوه مواد ضدعفونی بازهم کمبود‌هایی در استان داریم، گفت: در تلاشیم تا با حمایت و بهره گیری هرچه بیشتر از ظرفیت‌ها این کمبود‌ها را هرچه سریعتر جبران کنیم.

ارسلان زارع افزود: مهمترین عامل و مولفه‌ای که می‌تواند در پیشگیری و کنترل ویروس کرونا، تاثیر شایانی داشته باشد، استفاده از ملزومات بهداشتی و رعایت دقیق توصیه‌های بهداشتی اعم از خود مراقبتی و دیگر مراقبتی است.

او، به کمبود برخی از مواد اولیه و ضروری از جمله اتانول (الکل) برای تولید محلول ضدعفونی اشاره کرد و افزود: با رایزنی با استانداران چند استان به زودی مشکل کمبود الکل استان رفع خواهد شد.

استاندار گیلان به مشکلات سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی هم اشاره کرد و گفت: با همه توان در تلاشیم تا با حمایت از واحد‌های تولیدی – اقتصادی بتوانیم ویروس کرونا را شکست دهیم البته ضروری است در این شرایط خاص همه با هم با همدلی، پای کار آیند.

ارسلان زارع با بیان اینکه گیلان یکی از کانون‌های ویروس کرونا در کشور است، افزود: امیدواریم بتوانیم تا اواسط فرودین ماه شاهد سیر نزولی این ویروس باشیم البته این به معنای کاهش تولیدات اقلام بهداشتی نسیت، بلکه باید واحد‌های تولیدی برای مهار سریعتر کرونا بیش از پیش به تولید مواد ضدعفونی و اقلام بهداشتی بپردازند.

او تصریح کرد: ما هم با کمک دستگاه‌های حمایتی از جمله تامین اجتماعی و بانک‌ها شرایط لازم را برای تولید محصولات برای واحد‌های تولیدی استان فراهم می‌کنیم.

همچنین در هفتمین نشست کارگروه تولید و توزیع کالا‌های بهداشتی،آرش فرزام صفت، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان، از نظارت دستگاه‌های نظارتی و امنیتی بر روند تولید محصولات بهداشتی ازسوی واحد‌های تولیدی استان خبر داد و گفت: در تلاشیم تا با تامین مواد اولیه، زمینه را برای تولید محصولات بهداشتی با هدف سلامتی کادر درمان و عموم مردم فراهم کنیم.

او افزود: در حال حاضر اقلام بهداشتی برای دسترسی سریعتر به مردم در ۱۵۰ داروخانه از ۳۸۰ داروخانه استان توزیع می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان گفت: اقلام بهداشتی واحد‌های تولیدی استان از طریق ۹ شرکت پخش در سراسر استان توزیع می‌شود.

همچنین فرهاد دلق پوش ، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان هم با بیان اینکه، میزان تولید و توزیع جوابگوی نیاز مردم نیست، گفت: از اقدام‌های جهادگونه واحد‌های تولیدی قدردانی می‌کنم و از مدیران و کارگران خط تولید خواستار تولید بیشتر محصولات بهداشتی از جمله محلول ضدعفونی و الکل هستم.

او ، با بیان اینکه اگرچه سازمان صمت با همکاری دستگاه‌های ذی ربط درصدد تامین مواداولیه برای تولد انبوه هستند، افزود: اعطای پروانه ساخت از سوی معاونت غذا و دارو و همچنین پروانه کسب و تولید ازسوی سازمان صمت به یک روز رسید تا بتوانیم در این شرایط جوابگوی نیاز بهداشتی ۵/ ۲میلیون نفری گیلان باشیم.

رئیس سازمان صمت گیلان از گشت‌های محسوس و نامحسوس نظارتی در استان خبر داد و تصریح کرد: هرگونه سوء استفاده در تولید و توزیع در شرایط فعلی، مساوی با هدف قرار دادن سلامت مردم است و دستگاه‌های امنیتی- اطلاعاتی به جد پیگیر این موضوع هستند و با متخلفان برابر قانون برخورد خواهند کرد.

در پایان نیز هریک از مدیران واحد‌های تولیدی محصولات بهداشتی مشکلات و نظرات خود را با هدف مهار ویروس کرونا و کمک به سلامت عموم بیان کردند.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.