رفع مشکل تامین آب مصرفی واحد‌های نیروگاه رامین اهواز

مدیر پروژه بهینه سازی تاسیسات ساحلی نیروگاه رامین اهواز گفت: با اجرای بهینه سازی تاسیسات ساحلی این نیروگاه، مشکل محدودیت تامین آب مصرفی واحد‌های نیروگاه رامین اهواز مرتفع می‌شود.

فضل الله خادمی مدیر پروژه بهینه سازی تاسیسات ساحلی نیروگاه رامین اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: تامین آب مصرفی نیروگاه رامین به عنوان یکی از بزرگترین نیروگاه‌های حرارتی (بخار) کشور امری مهم و حیاتی است و غرق شدن سکو‌های شناور این نیروگاه در تاسیسات ساحلی کارون بدلیل فرسودگی و سیل فروردین گذشته، تامین آب مصرفی واحد‌های آن با چالش جدی روبرو کرده بود.

او افزود: به منظور رفع این دغدغه، پروژه رفع محدویت تامین آب از محل ساحل کارون اجرا نموده که ساخت و عملیاتی نمودن سکو‌های شناور جدید با سازه بتنی مهم‌ترین بخش این عملیات بوده است.

خادمی اظهار داشت: سکو‌های شناور قدیم از جنس فلزی بوده و استفاده مدوام در سال‌های گذشته باعث فرسودگی آنان گردید که با تحقیقات و برنامه ریزی‌های صورت گرفته تصمیم بر آن شده که سکو‌های جدید با سازه سازگار با محیط (بتنی) و با تزریق فوم ساخته و به آب انداخته شود.

مدیر پروژه بهینه سازی تاسیسات ساحلی بیان کرد: با نصب ۴ دستگاه الکتروپمپ بر روی این شناور، آب مورد نیاز واحد‌های تولید برق این نیروگاه به صورت پایدار تامین خواهد شد.

نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی، بزرگترین نیروگاه بخاری کشور است و نقش مهمی در تامین برق مورد نیاز مردم و پشتیبانی از شبکه سراسری برق ایفا می‌نماید.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار