عمادی با اشاره به اشاره به چندین سناریو برای اتمام سال تحصیلی از احتمال تغییر تاریخ برگزاری امتحانات پایان سال و کنکور خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،عبدالرسول عمادی، مشاور وزیر آموزش و پرورش در برنامه تلویزیونی پرسشگر درباره وضعیت فعالیت مدارس در تعطیلات اخیر اظهار کرد: با توجه به تعطیلی یک ماهه مدارس و احتمال تداوم آن بعد از ایام نوروز چندین سناریو برای این موضوع در نظر گرفتیم.

او با اشاره به این سناریو‌ها گفت: اولین سناریو، تشکیل کلاس‌ها بعد از ۱۵ فروردین است که با توجه طولانی شدن تعطیلات، آموزش در فضای مجازی تا حدی این موضوع جبران شده است همچنین پیش بینی شده تا ۵ شنبه‌ها هم برای آموزش به کار گرفته شوند که به این ترتیب برنامه‌ای برای تغییر امتحانات نداریم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش همچنین از پیشنهاد تعلیق امتحانات پایان سال و شروع آن از ۱۷ خرداد خبر داد و اظهار کرد: در این صورت کنکور هم ۱۵ تا ۲۰ روز با تاخیر برگزار خواهد شد که البته این موضوعات در شورای معاونان شنبه مطرح و تصمیم گیری می‌شود.

عمادی با بیان اینکه قرار است این سناریو‌ها روز شنبه در شورای معاونین نهایی شود، گفت: سناریوی بعدی این است که مدارس از اول اردیبهشت باز شود و به همین نسبت آزمون‌ها با تاخیر برنامه ریزی می‌شوند و پیشنهاد می‌شود کنکور هم یک تا دو هفته به تعویق بیفتد و نیمه خرداد تا اواخر خرداد را برای آن پیش بینی کردیم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: البته اگر تا آخر خرداد هم کلاس‌های درس برقرار نشود احتمال برگزاری امتحانات پایان سال و کنکور در مرداد و شهریور وجود دارد البته باید شرایط به گونه‌ای باشد تا به سال تحصیلی آینده لطمه‌ای وارد نشود.

عمادی ادامه داد: پیشنهاد ما این است که برای رفع اشکال تشکیل کلاس حضوری در دستور کار باشد و حتی اگر بعد از عید کلاس‌ها باز هم با تاخیر بازگشایی شوند زمانی برای رفع اشکال در نظر گرفته شود و پس از آن امتحانات را داشته باشیم.

اختیار ستاد ملی کرونا برای تغییر تقویم آموزشی

مشاور وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: البته این سناریو‌ها بعد از بحث در شورای معاونان وزارتخانه باید در ستاد ملی کرونا هم بررسی شود و در این ستاد امکان تغییر تقویم آموزشی یا زمان کنکور وجود دارد.

او درباره پرداخت حقوق معلمان غیردولتی و حق التدریسی‌ها بیان کرد: با توجه به اینکه تعطیلات اضطراری بوده است و همکاران هم غیرحضوری در حال فعالیت هستند بنابراین حق الزحمه معلمان به طور کامل پرداخت خواهد شد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نقش معلمان در این ایام اظهار کرد: ارتباط معلم و دانش آموز از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برقرار است و رصد‌های انسانی هم نشان می‌دهد این شرایط در سراسر کشور وجود دارد، مدیران هم به اهمیت این موضوع پی بردند و جریان آموزش تعطیل نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حنانه روزبهانی
۱۶:۳۳ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
من دانش آموز پایه هشتم هستم
می خاستم ازتون خواهش کنم که امتحان نهایی رو برگزار نکنید
Iran (Islamic Republic of)
خلیج فارس
۲۱:۴۵ ۲۲ فروردين ۱۳۹۹
شما لطفا درباره ی نظام خودت حرف بزن پاتم اندازه گلیمت دراز کن باشه فهمیدی یا نه
Iran (Islamic Republic of)
علی اکبر
۲۳:۱۷ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
واقعا متاسفم برای نظام قدیمی هایی که میان اینجا میگن اسون کنکور نطام جدید و فلان و بیسار ... خودت اگه می تونستی حداقل دو سال قبول میشدی نه امسال تازه اگه درک کنی ما هنوز نیم سال دومم مونده کسی بهمون درس نداده شبکه ی هفت هم که هی میگی خیلی خوبه نمیخوام از ارزش کارشون کم کنم ولی خود آموزش و پرورش هم گفته مکمل...وگرنه مدارس کلا باز نمیشد.... پس بهتره خیرخواه باشی نه به فکر حذف رقیب