رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسلام آبادغرب گفت: ۱۷۸ واحد عرضه و کشتار غیر مجاز دام و طیور با هدف مبارزه با بیماری کرونا در این شهرستان پلمب شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  صیدمحمد قاسمی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسلام آبادغرب از پلمب و تعطیلی ۱۷۸ واحد فروش مرغ زنده و قصابی غیر مجاز در این شهرستان خبر داد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسلام آبادغرب افزود: با حکم دادستان و پیگیری‌ها به همراه پشتیبانی فرماندار و با مسؤولیت اداره دامپزشکی و همراهی دستگاه‌های اجرایی اصناف، صمت، شبکه بهداشت و درمان، محیط زیست، شهرداری، بسیج اصناف سپاه و نیروی انتظامی اقدام به پلمب این واحد‌های دام در شهرستان صورت گرفت.

او ادامه داد: قصابی‌ها و واحد‌های عرضه مرغ زنده این شهرستان طی دو فاز در راستای حفظ بهداشت و سلامت شهروندان و مقابله با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و انتشار ویروس کرونا و آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان پلمب شده است.

این مسئول با بیان اینکه مجموعاً از فعالیت ۱۷۸ واحد فروش و عرضه غیرمجاز دام و طیوردر اسلام آبادغرب جلوگیری به عمل آمده است، بیان کرد: از این تعداد ۸۸ واحد فروش مرغ زنده، ۲۶ انبار بزرگ توزیع مرغ زنده و ۶۴ واحد قصابی است که در این شهر، بخش حمیل و روستا‌های برف آبادعلیا، کله جوب و گردنگاه قوچمی تا رفع بحران کرونا پلمب شدند.

قاسمی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر لزوم حفظ نکات بهداشتی در مراکز مجاز و پرهیز شهروندان از تردد و تجمع در واحد‌های عرضه دام، یادآور شد: در راستای مبارزه با بیماری کرونا، تب مالت، تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، سیاه‌زخم، انواع‌کیستهای‌انگلی، مسمومیت‌ها و ... تعداد ۶۴ واحد قصابی غیر مجاز دام در شهر حمیل و روستا‌های تجر کرم پناه آباد و برف آبادعلیا از توابع اسلام آبادغرب پلمپ و تعطیل شد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسلام آبادغرب تاکید کرد: برای هشت نفر از متخلفان بهداشتی این شهرستان که فک پلمپ غیرقانونی کرده بودند، با حکم قضایی دادستان قرار بازداشت صادر شده و مراحل قضایی آن در حال انجام است.

او با اشاره به اینکه ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و بیماری جدید کوئید ۱۹ هر دو از خانواده بزرگ کرونا ویروس‌ها محسوب می‌شوند، عنوان کرد: عرضه و کشتار غیر مجاز طیور می‌تواند عامل مهمی در انتقال این ویروس به شهروندان باشد.

این مسئول ضمن توصیه به شهروندان در رعایت نکات بهداشتی برای حفظ سلامت خود و خانواده‌شان و خودداری آنان از خرید مواد گوشتی از مراکز غیر مجاز که تحت نظارت دامپزشکی محسوب نمی‌شوند، تاکید کرد: با متخلفان بهداشتی که سلامت مردم را به مخاطره می‌اندازند برخورد قانونی به عمل‌خواهدآمد و هیچگونه چشم پوشی و اغماضی نخواهیم داشت.

قاسمی از حمایت و مساعدت‌های حیدری، فرماندار اسلام آبادغرب از مجموعه خدوم دامپزشکی و نیز سیدسجاد ملایری، دادستان این شهرستان و همچنین تمامی ادارات عضو ستاد مبارزه با بیماری کرونا و کشتارغیر مجاز دام و طیور قدردانی کرد و گفت: با یاری پروردگار و همراهی هموطنان می‌توانیم کرونا را شکست دهیم و از این بحران عبور کنیم.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسلام آباد به اجرای گشت‌های بازرسی از امکان بهداشتی، دامپروری ها، کشتارگاه‌ها و... در این شهرستان اشاره و تاکید کرد: مردم می‌توانند هرگونه مشکلات و تخلفات بهداشتی را با شماره تماس ۱۵۱۲ و پل ارتباطی سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در میان بگذارند تا رسیدگی به آن در اسرع وقت انجام شود.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.