در صورت همکاری نکردن مردم، بیماری تا پایان اردیبهشت و حتی خرداد ماه تداوم می یابد و تبدیل به بحران عظیمی شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گیلان در گفت و گوی زنده تلویزیونی با خبر ۱۴ گفت: امروز در بازدید از بیمارستان‌ها، نقاهتگاه‌ها و مراکز بهداشتی گیلان بهبود نسبی را شاهد بودیم.

او افزود: وضعیت استان‌های گیلان و قم که رو به بهبود است، قطعا نباید موجب کاهش اقدامات احتیاطی از سوی مردم و مسئولان شود.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۲ اقدام مهم برای کنترل و مهار بیماری کرونا را جداسازی بیمارانی که دارای علائم شدید، متوسط و خفیف کرونا هستند، از یکدیگر و از مردم عادی و به حداقل رساندن تماس‌های افراد غیر مبتلا با همدیگر عنوان کرد.

حریرچی گفت: مردم نباید به هیچ عنوان به مناطق سیاحتی و زیارتی سفر کنند و اگر چه سفر‌های درون‌شهری کاهش یافته، اما هنوز شاهد سفر‌های داخل استانی و تردد‌های شهری هستیم.

او با تاکید بر اینکه سفر‌های داخل شهری و تردد در شهر‌ها باید به حداقل برسد، افزود: اگر مردم همکاری کنند تا هفته اول فروردین سیر صعودی بیماری را کنترل می‌کنیم و در صورت همکاری نکردن مردم، بیماری تا پایان اردیبهشت و حتی خرداد ماه تداوم می‌یابد و تبدیل به بحران بزرگی می‌شود.

انتهای پیام/اص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.