تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آذربایجان شرقی به ۲۷۹ نفر رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز ،صومی رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آذربایجان شرقی به ۲۷۹ نفر رسید.

او گفت:متاسفانه از این تعداد تاکنون ۲۶ نفر فوت کرده اند. 

صومی افزود: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۵۸ مورد کرونا مثبت جدید شناسایی شده است و در مجموع ۲۷۹ مورد مثبت کرونا داریم و بیش از ۴۰۰ نفر در بیمارستان‌های استان مشکوک به کرونا بستری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ضمن هشدار درباره رشد تصاعدی مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی افزود: به حالت تصاعدی ۵۰ درصد مراجعه‌کنندگان مبتلا به کویید ۱۹ بودند و هرکدام از مبتلایان حداقل ۳ نفر را به ویروس مبتلا کرده‌اند؛ به عبارت دیگر فقط ۱۰ درصد مبتلایان به بیمارستان مراجعه می‌کنند و مابقی در شهر‌ها در حال انتقال ویروس هستند.

او گفت: با روند فعلی رشد تصاعدی مبتلایان در هفته سوم فروردین ماه ۹ درصد جمعیت آذربایجان شرقی مبتلا به کرونا خواهند شد.

صومی گفت: هم اکنون ۱۰ هزار تخت در بیمارستان‌ها برای ارائه خدمت داریم که با این روند تصاعدی به وضع بدتری خواهیم رسید.

او افزود: خواهشمندیم به معنای واقعی بیرون نروید ما مبتلایی داریم که دو هفته پیش فقط به مراسم عزا و ختم رفته یا در تجمع و مجتمع‌های تجاری و بازار‌ها حضور یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: ۹ درصد از مبتلایان کرونا در استان فوت شده‌اند و امروز افرادی که فوت شدند به قدری دیر مراجعه کرده بودند که فقط ۱۰ ساعت در بیمارستان زنده ماندند.

او گفت: همه تلاش ما بر مقابله با تشدید ویروس متمرکز شده است از این رو بهترین راه همان پیشگیری و بهترین راه پیشگیری هم رعایت نکات بهداشت و تجمع نکردن در بیرون و ماندن در خانه است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.