رئیس پارک علم و فناوری خراسان گفت: خراسان رضوی رتبه دوم میزان رشد شرکت‌های دانش‌بنیان آی. تی را دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رضا قنبری رئیس پارک علم و فناوری خراسان گفت: رتبه دوم کشور در حوزه توسعه و رشد شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه آی. تی یا فناوری اطلاعات در سال ۱۳۹۸ به خراسان رضوی تعلق گرفت.

او ادامه داد: آخرین آمار‌های رسمی شرکت‌های دانش‌بنیان در سطح کشور، حاکی از جهش خراسان رضوی، در زمینه تعداد شرکت‌های دانش بنیان حوزه آی. تی و قرار گرفتن در جایگاه دوم بعد از تهران است.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان گفت: طبق آخرین آمار رسمی، چهار هزار و ۸۷۹ شرکت دانش‌بنیان در کشور وجود دارد که از این تعداد، حدود هزار و ۳۰۰ شرکت در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات فعال هستند.

قنبری افزود: مرور آمار چند سال اخیر نشان می‌دهد که تهران در این زمینه جایگاه نخست را به خود اختصاص داده و جایگاه دوم نیز از آن اصفهان بوده است که امسال این جایگاه را از دست داد و خراسان رضوی موفق به کسب دومین پایگاه کشوری حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات شد.

او تصریح کرد: در حال حاضر ۷۰ شرکت دانش‌بنیان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در خراسان رضوی مشغول به کار هستند و این مرکز رشد با برنامه ریزی دوساله در مسیر رشد و توسعه شرکت‌های دانش بنیان و بهره‌مندی از ظرفیت‌های استان توانست این جایگاه دوم کشوری را برای خراسان رضوی فراهم آورد.

انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.