نماینده ویژه سازمان ملل با رهبر جنبش انصار الله یمن در صنعا دیدار کرده و درباره درگیری‌ها در استان الجوف و تشدید احتمالی تنش‌ها در استان مارب گفت‌وگو کرد.

دیدار فرستاده سازمان ملل با رهبر انصارالله یمنبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه المسیره، مارتین گریفیتس، نماینده ویژه سازمان ملل که به منظور میانجی‌گری برای توقف پیشروی‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به صنعا رفته است، ضمن دیدار با عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصار الله در پایتخت یمن درباره درگیری‌ها در استان الجوف و تشدید احتمالی تنش‌ها در استان مارب گفت‌وگو و این دیدار را سازنده توصیف کرد.

بزرگان قبایل مارب در دیدار چند روز پیش خود با گریفیتس که به مارب رفته بود درباره جنایات حزب الاصلاح حاکم بر این منطقه شاکی بودند و گفتند که این حزب مارب را به زندان بزرگی برای زنان و مردان مبدل کرده و ثروت این استان را که متعلق به همه ملت یمن است به تاراج می‌برد.


بیشتر بخوانید:


این در حالی  است مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن حاضر به دیدار با گریفیتس نشده است که این امر نشانه عزم قاطع صنعا برای آزادسازی مارب است.

پیش از این ضیف الله شامی، وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن در پیامی توییتری تاکید کرد آنچه مارتین گریفیتس، نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور یمن انجام می‌دهد برای مردم یمن و جهان آزاد بیانگر نقش مشکوک انگلیس در تجزیه یمن، از طریق صلح یا جنگ است که با هدف نجات وابستگان به لندن انجام می‌شود.

وزیر اطلاع رسانی یمن نوشت: «گریفیتس در هیچ یک از ماموریت هایش دستاوردی نداشت و تنها با بهره برداری از تمایلات رهبران ما برای رسیدن به صلح و امنیت، در پی فریبکاری بر آمده است و آن روند نیز هرگز دوام نخواهد داشت و موفق نخواهد بود.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار