با توجه به روند اصلاح و تصویب اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال در خوش بینانه‌ترین حالت رئیس جدید این فدراسیون در پاییز ۹۹ انتخاب می‌شود‌

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم شکوری، سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال روز گذشته به صورت قطعی اعلام کرد با توجه به تاکید فیفا روی اصلاح اساسنامه این فدراسیون، مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال که قرار بود ۲۵ اسفند برگزار شود به تعویق افتاد.

فوتبال کشورمان برای تعیین تاریخ جدید مجمع انتخاباتی با چالش‌هایی اساسی مواجه است.

کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال، مسئولیت اصلی اصلاح اساسنامه را عهده دارد، اما طبق اعلام ابراهیم شکوری، سرپرست دبیرکلی این فدراسیون قرار است افرادی که می‌توانند در این راه کمک کننده حال مسئولان کمیته مذکور باشند، به زودی از سوی سرپرست و هیات رئیسه فدراسیون به براتی و همکارانش اضافه شوند.

انتخاب رئیس جدید فدراسیون فوتبال، خوش بینانه‌ترین حالت در پاییز ۹۹

صرف نظر از اینکه آیا نفراتی که قرار است به کمیته تدوین مقررات ملحق شوند، به سرعت می‌توانند پیش نویس اساسنامه‌ای که از سوی مسئولان حقوقی فیفا، AFC و هیات رئیسه فدراسیون در ماه ژوئن سال ۲۰۱۹ آماده شده است نهایی کنند یا خیر، امید می‌رود نکته‌ای مدنظر اصلاح کنندگان اساسنامه قرار نگیرد که بار دیگر سبب ایراد گرفتن فدراسیون جهانی از اساسنامه جدید شود.

به هر حال پس از پایان کار اصلاح اساسنامه در کمیته حقوقی و تدوین مقررات و تایید این پیش نویس از سوی فیفا، فدراسیون باید اساسنامه اصلاحی را ۲۱ روز قبل از تشکیل مجمع فوق العاده فدراسیون در اختیار اعضای مجمع قرار بدهند تا آن‌ها هم در جریان موارد اصلاحی قرار گرفته و روز برگزاری مجمع آن را مصوب کنند.

همین مراحل اگر در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود دست کم تا پایان بهار ۹۹ و شاید اوایل تابستان طول بکشد.

پس از آن نوبت به ارسال اساسنامه جدید برای هیات دولت و مجلس شورای اسلامی می‌شود تا کمیسیون‌های مربوطه در قوه مجریه و مقننه کشورمان هم آن را بررسی و در صورت موافقت با تمام موارد اساسنامه آن را تصویب کنند.

انتخاب رئیس جدید فدراسیون فوتبال، خوش بینانه‌ترین حالت در پاییز ۹۹

در خوش بینانه‌ترین حالت شاید این مرحله هم تا نیمه یا اواخر تابستان طولانی شود.

پس از تصویب اساسنامه در هیات دولت و مجلس، پروسه انتخابات فدراسیون آغاز خواهد شد و طبق اعلام سرپرست دبیرکل فدراسیون، کمترین زمان ممکن برای انجام انتخابات پس از اخذ تمام تاییدیه‌های اساسنامه ۲ ماه است.

با تمام این تفاسیر اگر تمام مراحل تصویب اساسنامه با سرعتی مناسب طی شود، دست کم رئیس جدید فدراسیون فوتبال تا اوایل پاییز ۹۹ انتخاب نخواهد شد. یعنی درست در زمانیکه این فدراسیون درگیر پرونده بزرگ شکایت مارک ویلموتس و پس از آن هم دیدار‌های تیم ملی در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
لطفا پیگیری کنید سربازهای اعزامی بعد از عید معاف بشن تا انشااللاه هم باعث شادی جوانان، خانواده هایشان و مردم شریف ایران شود و هم باعث نزول خیر و برکت
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۰۹:۲۱ ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
به نظرم کار سختی نیست ،
فقط کافی است رنگ توپ بازی های لیگ طوری انتخاب شود که هم پرسپولیس راضی باشد هم استقلال و هم در سطح اینترنشنال بارسا ،

همین ، به همین سادگی .
آخرین اخبار