رییس مرکز مدیریت و فوریت‌های پزشکی فارس گفت: شمار قربانیان مسمومیت با الکل در استان فارس به ۷ نفر رسید.

محمد جواد مرادیان رییس اورژانس فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، گفت: متاسفانه ١٠٣ نفر در استان فارس به دلیل مصرف الکل طی سه روز اخیر مسموم و به مراکز درمانی منتقل شده اند.

او از مرگ ۷ نفر بر اثر مصرف الکل و مسمومیت ناشی از آن در این استان خبر داد و گفت: حال ۶ نفر از مصرف کنندگان نیز وخیم است.

رئیس اورژانس فارس ادامه داد: از این تعداد ۵۶ نفر در شیراز دچار مسمومیت شده اند و ۶ نفر نیز در شیراز جان خود را از دست دادند.

مرادیان با بیان اینکه این افراد توسط اورژانس یا خود معرف به مراکز درمانی استان منتقل شدند، اظهار داشت: مصرف خوراکی الکل و ورود آن به معده نقشی در از بین بردن ویروس کرونا ندارد.

رییس مرکز مدیریت و فوریت های پزشکی استان فارس با اشاره به اینکه با توجه به افزایش تعداد مصرف کنندگان الکل متانول برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا و خطرات استفاده از آن ،گفت: متانول در رده ترکیبات ضد عفونی کننده نیست و افراد به دنبال ضد عفونی کردن دست ها، اشیاء و سطوح ممکن است به اشتباه از این نوع الکل یا به اصطلاح الکل صنعتی استفاده کنند که بسیار سمی بوده و هنگام تماس با پوست، جذب بدن شده و می تواند عوارضی همچون کوری، مشکلات کلیوی و حتی مرگ شود.

مرادیان ضمن توصیه به مردم برای رعایت مسائل بهداشتی در شرایط فعلی، خواستار تهیه مواد ضدعفونی از منابع معتبر فروش شد و گفت: شهروندان نباید در این شرایط حساس به دام سودجویان بیفتند ضمن آنکه توصیه می‌شود مردم اخبار را از مجازی رسمی و معتبر دنبال کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.