بیانیه شورای فرهنگ عمومی استان لرستان در خصوص شیوع بیماری کرونا

شورای فرهنگ عمومی لرستان همزمان با شیوع گسترده ویروس کرونا در کشور و استان بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، شورای فرهنگ عمومی لرستان همزمان با شیوع گسترده ویروس کرونا در کشور و استان بیانیه‌ای صادر کرد.
متن بیاینه شورای فرهنگ عمومی استان به شرح زیر است:

بسمه تعالی

گسترش روز افزون بیماری کرونا در سطح استان و کشور متاسفانه تبدیل به یکی از معضلات در جامعه شده است و لازم است کلیه سازمان‌ها، ارگان‌ها، نهاد‌ها و تشکلات دولتی و غیر دولتی در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، بهداشتی، اقتصادی و امنیتی و نظامی، همراه و همگام با مردم در یک مبارزه و پیشگیری هدفمند و هوشمندانه نسبت به ریشه کنی و قطع زنجیره انتقال بیماری گام بردارند.

شورای فرهنگ عمومی استان ضمن تشکر از پزشکان، پیراپزشکان و پرستاران، نیرو‌های اداری و سازمانی، نیرو‌های مردمی و جهادی، بسیجیان و جوانان مومن و انقلابی پای کار و تقدیر از خیران نیکوکاری که با بذل بی دریغ مال به کمک هم نوعان خویش شتافتند و مواد ضد عفونی کننده را به مردم اهدا نموده و همچنان به این امر خداپسندانه استمرار می‌ورزند و نیز از همه مالکان شریفی که در این اوضاع اجاره املاک خود را به مستاجرین بخشیده یا به تاخیر انداختند و مشکلی از مشکلات مردم را مرتفع نمودند، بر نکات و موارد ذیل تاکید می‌نماید:

۱-در هرصورت تصمیمات، بخشنامه‌ها و آیین نامه‌های ستاد استانی مبارزه با بیماری کرونا و مصوبات و اقدامات کمیته‌های مربوطه، برای همه دستگاه‌های عضو شورای فرهنگ عمومی و سایر دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی و عموم مردم لازم الاجرا است.

۲-ضمن دعوت از مردم برای پیوستن به پویش و حرکت اجتماعی "در خانه ماندن " دستگاه‌های فرهنگی، نظیر صدا و سیما، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات، نهاد کتابخانه‌های هنری، اداره کل ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و دانشگاه‌های استان، می‌بایست نسبت به تولید و انتشار محتوا‌های مفید در زمینه‌های مختلف ازجمله آموزش سبک زندگی در شرایط کرونا، آموزش راه‌های پیشگیری و تاکید بر در خانه ماندن بعنوان تنها راه حل برون رفت از بحران اقدام نمایند.

۳-به منظور پیشگیری از شیوع و گسترش بیشتر بیماری، دستگاه‌های عضو ترتیبی اتخاذ نمایند که از برگزاری مراسم چهارشنبه سوری و پنجشنبه آخر سال (زیارت گروهی اهل قبور) ممانعت و جلوگیری بعمل آید. (دستگاه‌های فرهنگی، قضایی و انتظامی در این راستا تدابیر لازم را اتخاذ نمایند)

۴- ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته در روز‌های اخیر، کلیه دستگاه‌های عضو شورا می‌بایست به منظور ترغیب مردم و پربار کردن حضور همه اعضای خانواده‌ها در منزل نسبت به برگزاری مسابقات فرهنگی و مذهبی نظیر کتابخوانی، حفظ قرآن و احادیث در فضای مجازی و صدا و سیما، اقدام نمایند.

۵-ضمن تشکر از اقدامات موثر سازمان صدا و سیمای مرکز استان، انتظار می‌رود این نهاد انقلابی باپخش فیلم و سریال‌های سرگرم کننده، و انتشار آموزش‌های علمی و بهداشتی و انجام فعالیت‌های ورزشی در منازل، ضمن استفاده از ظرفیت‌های موجود در همه نهاد‌ها و ارگان‌های دولتی و انقلابی استان و محتوا‌های تولید شده این دستگاه‌ها، با ستاد استانی مدیریت بحران بیماری کرونا و کمیته‌های زیرمجموعه نهایت همکاری و تعامل را برقرار نماید.

۶-دستگاه‌های مربوطه وظیفه دارند نسبت به تعطیلی مراکز زیارتی، سیاحتی، فرهنگی و ورزشی که محل ازدحام جمعیت می‌شوند با رعایت موارد قانونی اقدام نمایند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.