فرماندار دشت آزادگان به رایزنی‌های انجام شده با مقام‌های محلی و مرزی عراق برای صادرات کالا‌های ایرانی اشاره کرد و گفت: بزودی این مرز بازگشایی و صادرات از سر گرفته می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حمید سیلاوی فرماندار دشت آزادگان گفت: بستن مرز تجاری چذابه که ابتدای هفته جاری از سوی طرف عراقی با هدف پیشگیری از انتشار ویروس کرونا انجام شد موقتی است و به زودی این مرز به روی کالا‌های ایرانی باز می‌شود.

او بیان داشت: رایزنی‌هایی با مقام‌های محلی و مرزی عراق برای بازگشایی این گذرگاه مرزی انجام شده و در این پیوند در حال رسیدن به توافق مشترک هستیم.

سیلاوی تصریح کرد: بازارچه مرزی چذابه و پایانه مسافری آن در چندین نوبت برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا ضدعفونی و گندزدایی شده است تا شرایط برای فعال شدن دوباره این مرز فراهم شود.

تردد زائران ایرانی و گردشگران عراقی متوقف شد

فرماندار دشت آزادگان با بیان اینکه سفر زائران ایرانی به شهر‌های مقدس عراق از حدود ۳ ماه پیش به علت بروز ناآرامی‌های سیاسی در این کشور متوقف شده است، اظهار داشت: ورود گردشگران عراقی به جمهوری اسلامی ایران از مرز چذابه با تصمیم مقام‌های عراقی به منظور پیشگیری از ویروس کرونا نیز ممنوع شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه آمادگی کامل برای ازسرگیری فعالیت تجاری و مسافری در مرز بین المللی چذابه داریم ابراز امیدواری کرد این مرز به زودی رونق دوباره خود را بازیابد و محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها برطرف شود.

بستن مرز تجاری چذابه در هفته جاری مشکلاتی برای تجار و بازرگانان هر ۲ کشور ایجاد کرده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.