وزیر خارجه انگلیس خواستار اقدام عراق برای شناسایی عاملان حمله موشکی شب گذشته به پایگاه نظامی آمریکا در این کشور شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دومینیک راب، وزیر خارجه انگلیس از مقامات عراق خواست تا در خصوص شناسایی عاملان حمله راکتی شب گذشته به پایگاه نظامی التاجی در این کشور، که به کشته شدن یکی از نظامیان این کشور انجامید، اقدام کنند.

وزیر خارجه انگلیس در بیانیه‌ای در واکنش به حمله شب گذشته به پایگاه نظامی آمریکا در عراق اعلام کرد ما باید عاملان (این حمله) را شناسایی کنیم. من از درخواست رئیس جمهور عراق برای انجام تحقیقات فوری برای شناسایی عاملان آن استقبال می‌کنم، اما باید شاهد عمل باشیم.

راب همچنین گفت چهارشنبه شب با مایک پمپئو، همتای آمریکایی خود در این باره صحبت کرده و دو طرف بر لزوم دفاع در برابر این اقدامات توافق کردند.

مقامات آمریکایی شب گذشته اعلام کردند سه نظامی از جمله دو آمریکایی در حملات راکتی به پایگاه نظامی التاجی در عراق کشته و ۱۲ تن نیز زخمی شدند. یکی از این مقامات اعلام کرد پنج نظامی به شدت زخمی شدند و از پایگاه نظامی التاجی به بیرون انتقال یافتند، ولی شرایط هفت مجروح دیگر همچنان در دست بررسی است.

حدود شش هزار نظامی آمریکایی هنوز در عراق مستقر هستند. گفتنی است پس از اقدام آمریکا به ترور سردار شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس در بغداد، پارلمان عراق با تصویب یک قانون، دولت این کشور را به اخراج نیرو‌های آمریکایی موظف کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۹:۵۷ ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
این آمریکایی ها را باید هر چه سریع تر از منطقه بیرون کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
شما تروریستها از منطقه ما برید کسی کاری باهاتون نداره
آخرین اخبار