دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر از برپایی دو بیمارستان سیار با ظرفیت ۱۰۰ تخت در منطقه ایمن مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر و بیمارستان شهید گنجی برازجان خبر داد.

برپایی ۱۰۰ تخت بیمارستان سیار در محوطه دو بیمارستان استان بوشهربه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،دکتر سعید کشمیری،دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر از برپایی دو بیمارستان سیار با ظرفیت ۱۰۰ تخت در منطقه ایمن مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر و بیمارستان شهید گنجی برازجان خبر داد و بیان کرد : برپایی این دو بیمارستان برای آمادگی بیشتر حوزه سلامت برای مقابله و کنترل ویروس کرونا در استان بوشهر است.

او با اشاره به آماده‌سازی بیمارستان سیار در منطقه ایمن مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر و بیمارستان شهید گنجی برازجان تصریح کرد: این دو بیمارستان سیار دارای بخش‌های اورژانس، بستری، اسکرینگ، رادیولوژی و آزمایشگاه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: مردم توجه داشته باشند تمام انرژی و توجه باید روی قطع زنجیره و عدم انتقال ویروس به یکدیگر باشد، زیرا ایجاد تمرکز روی درمان و تغذیه زمان طلایی کنترل بیماری را از دست ما می‌گیرد.

دکتر کشمیری ادامه داد: مردم نباید ویروس کرونا را ساده بگیرند درعین‌حال که نباید وحشت کنند، زیرا اگر جدی نگیریم و فکر کنیم موضوع ساده‌ای است خسارت‌های جبران‌ناپذیر مادی و معنوی به بار خواهد آمد.

دکتر کشمیری با بیان اینکه باید زنگ خطر ویروس کرونا برای هوشیاری به صدا دربیاید عنوان کرد: تلخی این صحبت‌ها وقتی شیرین خواهد شد که بتوانیم با مدیریت از بحران ویروس کرونا با سلامت رد بشویم.

او با بیان اینکه باید سطح سواد سلامت مردم را بیشتر از پیش افزایش بدهیم افزود: مصرف خوراکی الکل نه‌ تنها موجب پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس نمی‌شود بلکه ممکن است فرد را به کام مرگ می‌کشاند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر بیان کرد: دو نوع الکل مرسوم بانام‌های اتانول و متانول وجود دارد که الکل اتانول خاصیت ضدعفونی‌کنندگی داشته و برای ضدعفونی سطوح و دست‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد.

دکتر کشمیری بابیان اینکه الکل‌های موجود، دارای درصدی از الکل متانول یا مواد دیگر تلخ کننده هستند تصریح کرد: الکل متانول قابل شرب نبوده و مصرف خوراکی آن به هر روشی می‌تواند موجب کوری غیرقابل‌برگشت و حتی مرگ شود.

دکتر کشمیری بیان داشت: متأسفانه افرادی با این دیدگاه که مصرف الکل باعث پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا ویروس می‌شود اقدام به مصرف خوراکی الکل‌های حاوی متانول کرده‌اند که نه‌تن‌ها مصونیتی برای افراد ایجاد نکرده بلکه عواقب جبران‌ناپذیری را برای فرد رقم خواهد زد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.