کارگرانی که این روز‌ها از استان‌های دیگر به خانه خود باز می‌گردند خود قرنطینگی را رعایت نمایند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فریدون رحمانی سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، با توجه با نزدیک شدن به روز‌های پایانی و بازگشت کارگران و کارکنان شاغل در استان‌های دیگر و احتمال ابتلا این افراد به کروناویروس بدون داشتن علایم بیماری، از این افراد خواست: پس از بازگشت در اسرع وقت لباس هایشان را تعویض و پس از دوش گرفتن، نکات خود قرنطینگی را رعایت و با اعضای خانواده ارتباط کمتر و از حضور در اماکن عمومی خودداری نمایند.

او همچنین از این افراد خواست: در صورت داشتن علایم سرماخوردگی در منزل بمانند و در صورت داشتن تنگی نفس و تب شدید حتماً به پزشک مراجعه نمایند تا تحت مراقبت و درمان قرار بگیرند.

رحمانی گفت: افراد ضمن پیشگیری از سرماخوردگی و خودداری از حضور در محیط‌های سرد و شرایط مساعد برای ابتلا به سرماخوردگی، در صورت بیمار شدن در بستر بمانند و با استراحت کافی ضمن تسریع روند درمان از انتقال بیماری به دیگران جلوگیری نمایند.

او افزود: افراد هر گونه علایم سرماخوردگی را با احتمال ابتلا به کرونا ویروس، جدی گرفته و از تشدید علایم بیماری کرونا در دیگران پیشگیری نمایند.

رحمانی اضافه کرد: اجتناب از حضور در مراکز تجمعی، رستوران‌ها و رعایت بهداشت فردی از مهترین راه‌های پیشگیری و کنترل کرونا ویروس است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار