سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: برای استرداد وجوه خدمات سفر به مردم، درخواست وام اضطراری کرده‌ایم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،مجید فرقانی سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان گفت: همان‌طور که از قبل هم گفته شد، مشکل اصلی این است که در حال حاضر دفاتر مسافرتی ما با حجم زیادی از تقاضای ابطال مواجه بوده و وجهی برای استرداد ندارند؛ زیراکه وجوه خرج هتل و دیگر خدمات شده است.

او ادامه داد: مکاتباتی را با استاندار خراسان رضوی و دیگر دستگاه‌ها از جمله میراث فرهنگی در کشور با هدف حمایت از دفاتر مسافرتی انجام دادیم و یکی از اصلی‌ترین خواسته‌های ما این بوده که تسهیلاتی را در قالب وام اضطراری به دفاتر مسافرتی اختصاص دهند تا بتوانند هم هزینه‌های پایان سال خود را پوشش دهند و هم این که تقاضا‌های استرداد را جوابگو باشند.

سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: به جز این مورد، برای مشکلاتی در خصوص حق بیمه کارکنان، مالیات‌ها و هزینه‌های زیادی که بخاطر بحران کرونا موجب خسارت به دفاتر مسافرتی شده، نیز درخواست حمایت داشته‌ایم.

فرقانی ادامه داد: وزیر تعاون و رفاه اجتماعی نیز به این نکته اشاره کرد که بابد خسارات واردآمده به صنعت گردشگری برآورد و جبران شود که امیدواریم به مرحله عمل درآید؛ زیرا که شرایط اضطراری را شاهد هستیم و اگر به داد صنعت گردشگری نرسیم، دیگر نمی‌تواند کمر راست کند.

او گفت: هنوز درباره این خسارات به عدد خاصی نرسیدیم؛ اما آنچه مسلم است این که سطح و حجم خسارات بسیار بالاست و باید گفت اگر کل کسب و کار‌ها بالای ۵ هزار میلیارد تومان خسارت دید، شاید دو سوم و یا حتی نیمی از آن مربوط به صنعت گردشگری اعم از هتل‌ها، دفاتر مسافرتی و ... شود.

سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: در خصوص بلیت‌های هواپیما طبق بخشنامه سازمان هواپیمایی کشوری، وجوه رزرو‌های قبل از ۵ اسفند بدون جریمه استرداد شود و در خصوص بلیت‌های بعد از پنجم اسفند باید گفت با توجه به این که کسانی که خرید کردند با علم به این که این معضل وجود دارد، اقدام به چنین کاری کردند، چه باطل شود و چه خود ابطال کنند، طبق جدول مقررات سازمان هواپیمایی مشمول جریمه می‌شود.

انتهای پیام//م. م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.