شهردار چابهار گفت: استفاده از بوستان‌ها، شهربازی، فضای باز و شهری برای اسکان هرگونه مسافر و افراد به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ممنوع است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محمدیونس حقانی شهردار چابهار اظهار داشت: در راستای اجرای مصوبات و دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با کرونا تمامی بوستان‌ها، اماکن ورزشی تعطیل و استفاده از وسایل و مجموعه‌های بازی ممنوع شد.

او  بیان کرد: اولویت شهرداری چابهار تلاش برای حفظ سلامت مردم است و از تمامی شهروندان درخواست می‌شود برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به پویش «در خانه بمانیم» پیوسته و تا حد امکان از رفت و آمد غیرضروری در مکان‌های عمومی و پر تردد خودداری کنند.

شهردار چابهار گفت: براساس مصوبات ستاد مبارزه با کرونا همچنین مجموعه مجتمع‌های تفریحی پارک بهاران تا اطلاع بعدی تعطیل اعلام شد.

او  ادامه داد: همچنین براساس مصوبه کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی استانداری سیستان و بلوچستان تمامی مهمانسراها، مراکز اقامتی دولتی و زائرسراها ملزم هستند از پذیرش مسافر خودداری کنند.

ضدعفونی و گندزدایی روزانه تمامی اماکن پرتردد شهر چابهار

حقانی بیان کرد: تمامی سطح شهر چابهار برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به طور روزانه ضدعفونی و گندزدایی می‌شود.

او  اظهار داشت: تلاش شبانه‌روزی نیروهای شهرداری چابهار برای ضدعفونی کردن مکان‌های عمومی شهر قابل تقدیر است و در چند روز اخیر توانستند فعالیت خوبی برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا انجام دهند.

شهردار چابهار گفت: این شهر بیش‌از ۱۲۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۷۰ هزار نفر آن در نقاط حاشیه شهر و سکونتگاه‌های غیر رسمی با کمترین امکانات رفاهی زندگی می‌کنند که این مناطق بیشتر در خطر شیوع ویروس کرونا هستند و حجم ورودی مسافر و کمبود امکانات خطرات را برای این شهرستان بیشتر کرده است.

او  افزود: اقدامات پیشگیرانه در مقابله با ویروس کرونا در حال انجام است و با تلاش و زحمات شبانه روزی نیروهای آتش‌نشانی کوچه‌ها و پیاده روهای محدوده بازار به منظور پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا ضدعفونی و گندزدایی شد.

حقانی بیان کرد: با توجه به اینکه بازار یکی از شلوغ ترین مکان‌های شهر چابهار است و مردم برای تامین مایحتاج خود مجبورند به بازار مراجعه کنند شهرداری ضدعفونی کردن بازار را بصورت روزانه در دستور کار قرار داده است.

او  تصریح کرد: ورود حجم بالای مسافر به چابهار نگران کننده شده و از هموطنان درخواست می‌شود تا عادی شدن اوضاع از سفرهای غیرضروری به این شهر خودداری کنند.

شهردار چابهار گفت: پاکسازی ‌و گندزدایی سرویس‌های بهداشتی، بوستان‌های ساحلی، بازارها، پیاده روها، اتوبوس‌ها و ایستگاه‌ها با محلول کلر و وایتکس انجام شده و این اقدام همچنان ادامه داد.

او  ادامه داد: متاسفانه مسافران سایر نقاط کشور هشدارها را جدی نمی‌گیرند و با سفر به این شهر سلامت خود و شهروندان را به خطر می‌اندازند.

حقانی همچنین از اقدام شهرداری نسبت به تعطیلی جمعه بازار برای مقابله با انتشار ویروس کرونا خبر داد و از همه شهروندان خواست که نسبت به رعایت نکات بهداشتی برای حفظ سلامت خود و دیگران دقت کنند.

او با اشاره به اینکه شهرداری یک نهاد مردمی و مسوول در مقابل شهر و سلامت شهروندان است و رعایت بهداشت فردی برای مقابله با انتشار ویروس کرونا از اهمیت بسزایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: اقدامات پیشگیرانه از جمله نصب بنر و اطلاعیه در شهرداری، ضدعفونی کردن دفاتر، توزیع ماسک و دستکش در بین کارکنان و پاکبانان برای مقابله با انتشار ویروس کرونا و حفظ سلامت شهروندان و کارکنان مجموعه را در دستور کار خود قرار داده است.

شهردار چابهار بیان کرد: موضوع مقابله با کرونا و اهمیت اطلاع رسانی به شهروندان، نصب بنر در نقاط مختلف و پررفت و آمد شهر توسط شهرداری و با همکاری شبکه بهداشت انجام شده و شهرداری در کنار سایر دستگاه‌ها برای مقابله با ویروس کرونا و جلوگیری از گسترش آن با توجه به شدت انتشار ویروس، اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار خود قرار داده است.


انتهای پیام.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار