فقط ماسک‌هایی که از دانشگاه علوم پزشکی مازندران مجوز تولید و توزیع دارند مورد تایید است.

دکتر موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: برخی ماسک ها و اقلام بهداشتی اکنون خارج از نظارت دانشگاه‌های علوم پزشکی تولید می‌شود که دانشگاه توصیه ای برای استفاده از آن ندارد.

او  ماسک هایی که با مجوز دانشگاه علوم پزشکی تولید و توزیع می‌شوند را قابل استفاده و کاربردی دانست و افزود: کارشناسان دانشگاه در فرایند تولید ، ضدعفونی کردن و توزیع این نوع ماسک ها نظارت می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه افراد در فضاهای باز نیازی به استفاده از ماسک ندارند، گفت: ماسک تنها در مکان های سرپوشیده و هنگامی که افراد با هم تماس نزدیک دارند قابل استفاده است و کاربرد دارد.

او ادامه داد: افراد فکر نکنند که فقط با زدن یک ماسک امکان ابتلا به ویروس کرونا در آنها به صفر می رسد بلکه باید نکات دیگر بهداشتی که از طرف وزارت بهداشت اعلام می شود را نیز رعایت کنند.

دکتر موسوی با انتقاد از برخی شایعه سازان در فضای مجازی که راهکارهایی را برای مقابله با ویروس کرونا ارائه می دهند، گفت: مردم اطلاعات علمی در خصوص راهکارهای مقابله با این ویروس را تنها از منابع رسمی مدریافت کنند.

انتهای پیام / ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار