رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته مورد مثبت کرونایی و فوتی در استان نداشتیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ، دکتر حسین فرشیدی ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته مورد مثبت کرونایی و فوتی در استان نداشتیم.

فرشیدی با اشاره به اینکه تاکنون تست کرونای ۶۹ نفر در استان مثبت بوده است افزود: ظهر امروز کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تعداد مبتلایان به کرونا در استان را به دلیل اشتباه تایپی ۷۹ نفر اعلام کرد که پس از پیگیری‌ها مشخص شد این آمار اشتباه بود و خوشبختانه هرمزگان امروز مورد مثبتی نداشته است.

او با بیان اینکه ۶۴۳ بیمار با تشخیص بیماری حادتنفسی تاکنون به بیمارستان مراجعه کرده اند، گفت: از این تعداد ۵۱۶ نفر پس از بهبود ترخیص یافتند و در حال حاضر ۱۴ بیمار حاد تنفسی نیز بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان افزود:۴۸ مورد از ۶۹ مورد مثبت اعلام شده با بهبود وضعیتشان ترخیص  شدند و در تعداد فوتی‌ها تغییری حاصل نشده و تعداد فوتی‌های استان هرمزگان همچنان ۷ نفر است.

فرشیدی در خصوص میزان پراکندگی موارد مثبت کرونایی در استان هرمزگان، گفت: بندرعباس با ۳۵ مورد، قشم با ۱۱ مورد، کیش با ۱۲ مورد، پارسیان ۲ مورد، رودان ۲ مورد، بندرلنگه ۳ مورد، بستک، حاجی آباد، میناب و جاسک هرکدام یک نفر نیز توزیع ویروس کرونا مثبت در استان هرمزگان را شامل می‌شوند و دو نفر هرمزگانی در بیمارستان‌های تهران بستری هستند.

او در خصوص شایعه گرم شدن هوا در هرمزگان و تأثیر در از بین رفتن یا کندی سرایت ویروس کرونا، افزود: این موضوع هنوز ثابت نشده و هیچ دستاورد علمی در این خصوص به اثبات نرسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان افزود:اکنون ۱۴ نفر در بخش تدارک دیده شده بستری هستند و ۵۰۰ تخت دیگر نیز آماده خدمت رسانی به شهروندان است و امیدواریم تا فردا (۲۲ اسفندماه) روند احداث بیمارستان صحرایی با کمک سپاه پاسداران به پایان برسد.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.