فرماندار نهبندان گفت: در راستای پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا نظارت ها در مبادی ورودی شهر نهبندان، اماکن، رستوران ها، نانوایان و جایگاه های عرضه سوخت تشدید می شود

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  فرماندار نهبندان در چهارمین جلسه ستاد شهرستانی مدیریت بیماری کرونا ویروس گفت:  مسئولان باید خود را با شرایط و موقعیت جامعه تطبیق دهند، گرچه کرونا در رسالت سازمانی برخی ارگان ها نیست ولی هم اکنون مباحث کرونایی از اولویت های هر سازمانی است که باید به آن پرداخته شود.

او افزود: نظارت بر موضوعات دستگاه ها، جایگاه های سوخت، نانوایی ها و اماکن پر تردد باید توسط یک تیم مشخص به صورت روزانه انجام شود و این نظارت ها باید تقویت و تشدید شود.

بیکی ادامه داد: استقرار تیم های تشخیص کرونا شامل هلال احمر، نیروی انتظامی، بهداشت و پلیس راه در مبادی شهر نهبندان نباید تعطیل شود و اداره میرات فرهنگی باید حداقل امکانات رفاهی را برای این نیروها مهیا کند.

فرماندار نهبندان تصریح کرد: نیروهای مستقر در مبادی ورودی شهر باید ساماندهی شوند و هر ارگان باید وظیفه خود را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا بداند، دستگاه های متولی امر مبارزه با کرونا همین امروز باید در دو مبدا ورودی شهر مستقر شوند.

او  تصریح کرد: نانوایی های سطح شهر باید نان با کیفیت و سالم تحویل مردم دهند، هم اکنون که کار ادارات تعطیل شده است باید نظارت های مقابه با کرونا در سطح شهر و مبادی ورودی تشدید شود.

بیکی عنوان کرد: بازدیدها و جلسات اداری به حداقل رسیده تا نظارت ها بیشتر شود، لذا مسئولان باید بین مردم باشند و تذکرات لازم را به مردم بدهند.

فرماندار گفت: تاکنون مورد مثبت کرونایی در شهرستان نهبندان نداشته ایم ولی باید مراقبت کرد و از شیوع ویروس جلوگیری کرد ، لذا مدیریت میدانی مسئولان و نظارت ها باید بیشتر شود.

ممنوعیت پذیرش مسافر در مجموعه های دولتی و مهمانسراهای نهبندان 

فرماندار نهبندان بیان کرد: پذیرش مسافر در مجموعه های دولتی، مهمانسراها، اقامتگاه ها و چادر زدن های مسافران در شهرستان نهبندان ممنوع است و این موضوعات باید توسط متولیان امر تذکر داده شود.

او افزود: فروشگاه های بزرگ باید دستکش رایگان در اختیار مردم قرار دهد، نانوایی های سطح شهر و جایگاه های سوخت رسان در شرایط بحرانی کرونا باید مدیریت و روزانه ضدعفونی شوند.

بیکی گفت: چند مورد زباله گردی در شهرستان نهبندان داریم، در این مدت زباله گردی ممنوع است، لذا به این چند مورد زباله گرد که مشکل معیشتی دارند کمک می شود تا این چند و در روز اوج فعالیت کرونا در خانه قرنطینه شوند.

فرماندار تاکید کرد: نظارت مستمر و روزانه بر رستوران ها و اتوبوس های بین شهری باید تشدید شود، لذا در صورت اخطار و عدم رعایت توسط متصدیان رستوران ها، رستوران های متخلف پملپ خواهند شد.

بیکی گفت:از خوابگاه های شبانه روزی آموزش و پرورش در شهرستان نهبندان برای قرنطینه افراد مبتلا به کرونا ویروس استفاده خواهد شد.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
چرا راننده ها در منطقه ویژه بیرجند معاینه نمیشن
راننده هایی که از شهرهای مختلف بارگیری می کنن و وارد استان می شن

چرا رستوران ها، کافی شاپ ها و... بسته نمیشه
چرا؟