معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: در راستای پیشگیری از خطر شیوع ویروس کرونا (ویروس کووید ۱۹) کمپین سفر نکنیم در استان باید از سوی شهروندان جدی گرفته شود.

کمپین سفر نکنیم در استان بوشهر جدی گرفته شودبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مجید خورشیدی،معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر در شورای اطلاع‌رسانی استان بوشهر بیان کرد: با وجود همه تأکیدها، اما در زمان حاضر سفر‌ها در حال انجام است، بر همین اساس هرکسی به سفر برود و از جای دیگری بیماری را به استان منتقل کند موجب ضرر استان است.

او  با بیان اینکه با توجه به نزدیک شدن به پایان سال و آغاز تعطیلات رسمی نگرانی افزایش سفر‌ها وجود دارد گفت: در این شرایط حساس در راستای حفظ سلامت خود و خانواده و جامعه سفر نکنیم و میهمان هم دعوت نکنیم.

خورشیدی عنوان کرد: در شرایطی که همه مأموریت‌ها لغو و حتی بر اساس اعلام قوه قضائیه پرونده‌های قضایی به تعویق انداخته می‌شوند معنی ندارد کسی به سفر غیرضروری به خصوص به استان‌های آلوده برود.

کمپین قدردانی از کادر درمان ایجاد شود

او با اشاره به اینکه هر فردی که به سفر برود باید وقتی‌که بازمی‌گردد با هزینه شخصی خود در قرنطینه قرار می‌گیرد تأکید کرد: باید کمپین دیگری برای قدردانی از کادر درمان ایجاد کنیم زندگی این قشر از جامعه دچار تلاطم شده و باید از جامعه بخواهیم راه‌هایی برای قدردانی از کادر درمانی بیندیشد.

کرونا سوغاتی مسافران بومی استان بوشهر از سفر به استان‌های آلوده

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر بر ضرورت تهیه محتوا و اجرای پژوهشی در خصوص افراد دارای ویروس کرونا در استان که چند درصد از خارج و چند درصد بومی استان هستند تأکید کرد و ادامه داد: از مجموع ۱۸ بیمار دارای ویروس کرونا در استان تنها چهار نفر از استان‌های دیگر و غیربومی بودند و مابقی اهل استان بودند که به استان‌های آلوده سفر کردند، درواقع با خود برای خانواده سوغاتی آوردند.

خورشیدی ادامه داد: این پژوهش ثابت می‌کند که این دیگران نیستند که بیماری را وارد کردند بلکه برخی از افراد با بی‌مبالاتی به استان‌های آلوده رفتند و با خود آلودگی را آوردند.

او  گفت: در این شرایط فقط به دنبال این نباشیم که کسی وارد استان نشود بلکه باید حواسمان باشد که به استان‌های آلوده نیز نباید سفر کرد.

کمپینی برای عید دیدنی مجازی تشکیل شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با بیان اینکه با استفاده از ظرفیت فضای مجازی کمپینی برای عید دیدنی مجازی و چگونگی گذران عید در خانه ایجاد کنیم تصریح کرد: امسال نباید بزرگ‌تر‌های خود را ببینیم چراکه این بازدید باعث به خطر افتادن جان آنان می‌شود به همین دلیل بوشهری‌های مقیم در استان‌های دیگر به دیدن والدین خود به بوشهر سفر نکنند چرا که این بیماری عاشق افراد مسن است.

خورشیدی با اشاره به آسیب‌های روانی که ویروس کرونا بر جامعه به جا خواهد گذاشت گفت: باهمت دفتر امور اجتماعی با همکاری خانه روان‌شناسان استان اقدام به تهیه محتوای می‌کند.

او تأکید کرد: اگر بیماری کرونا رخت از جامعه بربندد به‌طور یقین آسیب‌های روانی به جا خواهد گذاشت که در راستای سلامت و بهداشت روانی جامعه باید گام‌هایی برداشته شود و خبرگان روان‌شناسی در کنار کادر درمان به سلامت روانی جامعه کمک کنند.

برگزاری مجازی آئین چهارشنبه‌سوری

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر بر ضرورت حضور نیافتن در مزار‌ها و خاک عزیزانمان هم‌زمان با پنجشنبه آخر سال و برگزاری مجازی آئین چهارشنبه‌سوری و یا به صورت محدود هرکسی در منزل خود این آئین سنتی را برگزار کند تأکید کرد و افزود: برگزاری جلسه‌های محدودی‌تری متشکل از فرهنگ و ارشاد اسلامی، خانه مطبوعات و صداوسیما برای تعیین خطوط اطلاع‌رسانی در استان و پیروی رسانه‌های مکتوب و مجازی از آن و دعوت از شهروندان برای مشارکت عمومی و ارائه پیشنهاد‌ها خود برای نحوه مقابله با این بیماری ضروری است.

خورشیدی از حافظان، سفید پوشان و فرشتگان سلامت جامعه که با به خطر انداختن جان خود جان دیگران را حفظ می‌کنند تشکر کرد و گفت: تصمیم رهبر معظم انقلاب در خصوص اینکه از دنیا رفتگان کادر درمان جزو شهدا به شمار رود اقدام بسیار به جا و مهمی بود.

او با بیان اینکه از اصناف که به صورت خودجوش معیشت خود را برای سلامت جامعه فدا کردند تشکر و قدردانی می‌شود گفت: از اصحاب رسانه که از روز اول با اطلاع‌رسانی خوب، شفاف و بهینه جامعه را واکسینه در مقابل بیماری کرونا واکسینه کردند نیز تشکر می‌کنم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با بیان اینکه این اصحاب رسانه بودند که استراتژی پیشگیری را به صورت صحیح اطلاع‌رسانی کردند عنوان کرد: ویروس کرونا واکسن ندارد و واکسن آن تنها پیشگیری است و همان کاری است که اصحاب رسانه انجام دادند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.