یک نماینده کارگری در شورای عالی کار درباره ی آسیب های شیوع ویروس کرونا در کشور برای کارگران روزمزد توضیحاتی داد.

علی خدایی نماینده کارگران در شورای عالی کار در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در بحران شروع کرونا نیاز به وجود کارگروه ایستاب است تا گزارشات را از بخش تولید و ایمنی کارگران ارائه دهد.

او با بیان اینکه طبق ارائه گزارشات ایمنی کارگران در کارگاه‌های فعال به صورت استاندارد رعایت نمی‌شود، گفت: بخش عمده استاندارد نبودن کارگاه های فعال به عملکرد کارفرمایان بر نمی گردد بلکه نبود اقلام بهداشتی و ضعف آگاهی است.

این نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: از طریق کانون‌های کارگری اقلام شوینده و بهداشتی از زیر مجموعه شرکت شستا تهیه و به کارگران ارائه شده است، اما این کافی نیست و نیاز به حمایت دارد.

خدایی با بیان اینکه قسمتی از کارگران روزمزد هستند و شامل پوشش بیمه‌ای و کارفرمای مشخصی ندارند، ادامه داد: شیوع ویروس کرونا در کشور تاثیر مستقیم بر روی این افراد دارد.

او تصریح کرد: در این شرایط باید فکری برای کارگران ساختمانی،دست فروشان و افراد خود اشتغال کرد چراکه باید آسیب‌های کارگران و تکالیف کارفرمایان در این زمینه مشخص شود.

خدایی با بیان اینکه یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در حوزه کارگران ساختمانی مشغول به کار هستند که تقریباً ۵۰۰ هزار نفر آن شامل هیچ یک ازآنها عضو  نهاد‌های حمایتی نیستند، گفت: آمار درستی از کودکان کار و دست فروش‌ها در سطح کشور موجود نیست و عملاً برای این افراد ماندن در منزل نیز امکان پذیر نیست چرا که باید روزانه خرج زندگی خود و خانواده خود را به دست آورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار