مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: با تلاش‌های انجام یافته در ۱۰ ماه گذشته استان اردبیـل در کاهش تصادفات برون شهری رتبه اول کشور را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی رحمتی، مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه میزان تصادفات برون شهری استان در مدت یاد شده ۱۵/۹ درصد کاهش یافته گفت: در ۱۰ ماه سال گذشته ۱۵۱ نفر بر اثر تصادفات جان خود را از دست دادند که امسال این مهم با کاهش ۲۴ نفری به ۱۲۷ نفر رسید.

او با قدردانی از تلاش‌های همه دستگاه‌های حاضر در این کمیسیون و رسانه‌ها تصریح کرد: بر اساس گزارش‌ها و بررسی‌های انجام شده توسط دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای کشور در مجموع تصادفات برون شهری و روستائی نیز استان اردبیل با کاهش ۵/۴ درصد در رتبه ۷ کشوری قرار گرفت.

عضو شورای اداری استان اردبیل ایمن سازی محورها، اصلاح و حذف نقاط حادثه خیز را از اولویت‌های اصلی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل دانست و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۷۳ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی استان روکش آسفالت، ۱۶۶ هزار مترمربع لکه گیری و ۱۰۸ هزار مترطول درزگیری نیز توسط راهداران سخت کوش دیار سبلان انجام شده است.

رحمتی مجهز بودن ۱۶۷ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی استان اردبیل به سیستم روشنایی را یادآور شد و تجدید خط کشی هزارو ۳۷۰ کیلومتر از محور‌های استان، اجرای ۱۷۱ و ۷۳۶ متر شیار لرزاننده طولی و عرضی، نصب ۳ هزارو ۸۸۵ عدد تابلو‌های الزامی راه‌ها را از جمله اقدامات مهم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در راستای ارتقای ایمنی محور‌ها دانست.

او از فعالیت ۶۴ سامانه تردد شمار درجاده‌های استان اردبیل خبرداد و افزود: ۴۰ دوربین نظارت تصویری، ۲۷ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور سرعت و ۲ سامانه نوین حین حرکت نیز در محور‌های مواصلاتی استان اردبیل فعال است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.