به دنبال شیوع ویروس کرونا مردم روستای باینچوب به صورت خودجوش روستا را قرنطینه و هرگونه ورود و خروج به روستا را ممنوع کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، تقریبا از اول اسفندماه ویروس کرونا که سرمنشأ آن کشور چین بود وارد ایران شد و روز به روز آمار مبتلایان به آن افزایش یافت و در حال حاضر تقریبا در تمام نقاط ایران شیوع پیدا کرده است.

استان کردستان یکی از استان‌هایی است که شیوع این ویروس در آن چشمگیر بوده و با این روند در روز‌های آینده تبدیل به بحران خواهد شد.

هنوز در دنیا دارویی برای این ویروس ساخته نشده و به دلیل ناشناخته بودن هیچ اطلاعات درستی در خصوص آن موجود نیست، اینکه برخی کارشناسان هم می‌گویند با آمدن فصل گرما این ویروس از بین خواهد رفت محل بحث است و توسط برخی دیگر از کارشناسان علم پزشکی رد شده است و معتقدند گرما هم حریف این ویروس نخواهد شد.

با وجود اینکه هنوز شناخت کافی از این ویروس وجود ندارد، پزشکان معتقدند تنها راه مقابله با آن در حال حاضر فقط و فقط رعایت مسائل بهداشت فردی و عدم حضور در تجمعات و ماندن در خانه است.

مردم روستای باینچوب سنندج هم با پیروی از این تأکیدات از هفته گذشته به صورت خودجوش اقدام به قرنطینه روستا کرده و از هرگونه ورود و خروج ممانعت به عمل می‌آورند.

باینچوب، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان سنندج است. این روستا در دهستان حسین‌آباد جنوبی قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۴۳ نفر است.

دهیار روستای باینچوب به خبرنگار ما گفت: همه مردم روستا در این طرح قرنطینه نهایت همکاری را دارند و یک نفر مسؤول شده است تا با رعایت موازین بهداشتی روزانه با تهیه لیست اقلام مورد نیاز خانواده‌ها به شهر سنندج مراجعه کند و آن‌ها را تهیه و به روستا بازگردد.

او افزود: اگر کسی از ساکنان روستا هم که قبل از شیوع ویروس از روستا خارج شده و بخواهد به روستا برگردد باید با تأییدیه مراکز بهداشتی مبنی برعدم ابتلا به ویروس کرونا اقدام کند.

منبع:کردتودی

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.