رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار مشهد گفت: قرار نیست حتی یک درصد افزایش قیمت در آجیل و خشکبار تا شب عید داشته باشیم و حتی با کاهش قیمت و فروش‌های فوق‌العاده در کنار مردم هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا ارزانی ممقانی رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار مشهد گفت آجیل و خشکبار محصولی صادراتی است و اکنون صادرات آن متوقف شده در نتیجه ما در بازار کمبود نداریم و این مساله باعث شده که در این بازار حباب قیمتی وجود نداشته باشد.

او ادامه داد: سال‌های گذشته که قیمت آجیل و خشکبار بالا رفته بود مردم دلخور بودند که این افزایش قیمت توسط آجیل فروش‌ها ایجاد شده و سود آن به جیب آن‌ها رفته است، ولی اکنون می‌بینید که با وضعیتی که وجود دارد و در مغازه‌ها دستکش و ماسک وجود دارد و مسائل بهداشتی رعایت می‌شود، اما قیمت آجیل افزایش پیدا نکرده است و حتی کاهش قیمت داشتیم و در روز‌های آینده برنامه‌ای سراسری برای فروش فوق‌العاده در تمام کشور داریم.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار گفت: مردم باید دقت کنند و از واحد‌های صنفی مجاز خرید کنند و از دست‌فروش‌ها، وانتی‌ها و برخی مغازه‌ها که فقط در شب عید و شب چله آجیل فروش می‌شوند خرید نکنند. در چند روز گذشته واحد‌ها و کارگاه‌های زیرزمینی زیادی کشف و با کمک بهداشت جمع‌آوری شد..

ممقانی ادامه داد: از آن‌جایی که آجیل و خشکبار با دمای ۲۵۰ تا ۴۰۰ درجه دما می‌بیند و پخته می‌شود، مطمئنا آلوده به ویروس نخواهد بود، اما باز هم مردم باید دقت کنند که از واحد‌های صنفی مجاز خرید کنند.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار گفت:با توجه به اینکه در بیشتر واحد‌ها آجیل به صورت فله عرضه می‌شود دست هیچ‌کسی از جمله فروشنده نباید به آجیل بخورد و تمام فروشنده‌ها باید از دستکش و ماسک استفاده کنند و واحد‌های صنفی باید چندین مرتبه با استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده، ضد عفونی شود وهمچنین روی اجناسی که نزدیک به مشتری است با پلاستیک پوشانده شود.

ارزانی ممقانی ادامه داد:مردم همیشه عادت داشته‌اند که آجیل را تست کنند و سپس خرید کنند ما به شدت به واحد‌های صنفی توصیه کرده‌ایم که حتما دستکش یک‌بار مصرف به مشتری بدهند تا با استفاده از دستکش مقداری را که می‌خواهد تست کند.

او گفت: مردم هرجا مورد مشکوکی مشاهده کردند و واحد صنفی این مسائل بهداشتی را رعایت نمی‌کرد می‌توانند به بازرسی اتاق اصناف، سازمان صمت و اتحادیه اجیل و خشکبار شکایت کنند. تمام اتحادیه‌های سراسر کشور باید در این روز‌ها کشیک فوق‌العاده باشند و جواب‌گوی مردم باشند.


انتهای پیام//م. م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.