مدیرگروه تغذیه مرکزبهداشت استان یزدگفت: انواع آنتی اکسیدان‌ها در سبزیجات و میوه‌ها تغذیه سالمی برای مقابله با ویروس کرونا است.

تقویت سیستم ایمنی بدن با تغذیه سالم برای مقابله با ویروس کرونایوسف نقیایی مدیر گروه تغذیه مرکز بهداشت استان یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، گفت: انواع آنتی اکسیدان‌ها در سبزیجات و میوه‌ها به مقدار قابل توجهی وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها رنگدانه‌های موجود درسبزی ها و میوه ها است مانند رنگ نارنجی، زرد، قرمز و بنفش که جزء آنتی اکسیدان‌های قوی و مناسب برای افزایش سطح ایمنی بدن هستند.

او افزود: دسته‌ای از ویتامین‌ها که مهم‌ترین آن‌ها ویتامین A و C هستند علاوه بر نقش آنتی اکسیدانی نقش کنترل عفونت را هم دارند و باعث می‌شوند عفونت بهتر وزودتر کنترل شود.

مدیرگروه تغذیه مرکزبهداشت استان یزدگفت: انواع آنتی اکسیدان‌ها در سبزیجات و میوه‌ها به مقدار قابل توجهی وجود دارد و تغذیه سالمی برای مقابله با ویروس کرونا است.

او افزود: ویتامین C در انواع مرکبات مانند: گوجه فرنگی، سیب زمینی و توت فرنگی وجود دارد که دریافت روزانه آن‌ها توصیه می‌شود.

نقیایی ادامه داد: ویتاین A می‌توانند نقش موثری در کنترل عفونت داشته باشند که این ویتامین در جگر، انواع گوشت‌ها و زرده تخم مرغ وجود دارد و پیش ساز‌های ویتامین A همان رنگدانه‌های زرد و نارنجی هستند که در هویج، زردک و کدوحلوایی وجود دارد.

نقش مهم عنصر و روی در کنترل عفونت بدن

او افزود: بعضی عناصر هم نقش آنتی اکسیدانی دارد مانند: عنصر و روی که دریافت آن می‌تواند به کنترل عفونت و افزایش سطح ایمنی بدن کمک کند روی در منابع پروتئین حیوانی مانند: انواع گوشت ها، تخم مرغ، حبوبات و آجیل‌ها وجود دارد  می‌توان با مصرف آنها عنصر روی مورد نیاز بدن را دریافت کرد.

او گفت: نیازی نیست که لزوما از مکمل‌ها و آنتی اکسیدان‌ها به شکل قرص استفاده شود و مصرف غذا‌های فسفودی و غذا‌هایی که حاوی افزودنی‌های غیرمجاز است به شدت کاهش دهیم، چون باعث کاهش سطح سیستم ایمنی می‌شود.

نقیایی گفت: مصرف زیاد نمک به دلیل ارتباطی که با فشارخون دارد توصیه می‌شود کمتر استفاده شود و غذا‌های شور و حاوی نمک زیاد کمتر استفاده کنند و غذا‌هایی مانند سوسیس و کالباس که حاوی سدیم بالا هستند را زیاد مصرف نکنند و مصرف زیاد غذا‌هایی مانند قند‌های ساده و شکر هم می‌تواند سطح سیستم ایمنی را کاهش دهد.

او تصریح کرد: مصرف آب و مایعات کافی بدن را در برابر واکنش‌های ناخواسته قوی‌تر می‌کند و بدن با این واکنش‌ها بهتر مقابله می‌کند، باید در طی روز آب و مایعات سالم مانند چای کم رنگ و نوشیدنی‌هایی مانند دوغ کم نمک استفاده کنند.

نقیایی گفت: غذا‌های با طبع گرم و سرد تاثیری در سطح ایمنی بدن ندارد و زیاده روی در مصرف این غذا‌ها مخصوصا غذا‌های باطبع گرم بسیار بالا می‌تواند سبب تغییرات هورمونی و حتی ضعف ایمنی شود بنابر این باید در مصرف این غذا‌ها تعادل را رعایت کرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار