مدیر شبکه بهداشت و درمان گتوند از شناسایی ۱۶ نفر مشکوک به کرونا ویروس در گتوند و مثبت شدن آزمایش ۳ نفر از آن‌ها خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، هومن کلانتری مدیر شبکه بهداشت و درمان گتوند با اشاره به شناسایی ۱۶ نفر مشکوک به کرونا ویروس در این شهرستان گفت: نتیجه آزمایش ۳ بیمار مثبت اعلام شد که ۲ نفر از آن‌ها بستری و تحت درمان هستند و یک نفر در بیمارستان بزرگ دزفول جان خود را از دست داد.

او با بیان اینکه ۲ بیمار مشکوک به کرونا در انتظار اعلام نتیجه آزمایش هستند، بیان داشت: ۲ بیمار در بیمارستان بزرگ دزفول، یک بیمار در بیمارستان مهر اهواز و یک بیمار در بیمارستان خاتم الانبیاء شوشتر بستری هستند.

به گفته کلانتری، نتیجه آزمایش سومین بیمار از شهرستان گتوند به ویروس کرونا در روز سه شنبه مثبت و قطعی اعلام شد.

با توجه به اهمیت موضوع، عبدالرضا احسانی‌نیا فرماندار شهرستان گتوند بر لزوم افزایش نظارت‌های بهداشتی و برخورد قانونی با افراد متخلف در این شهرستان تاکید کرد.

ضدعفونی و گندزدایی سطوح، معابر و اماکن عمومی شهر‌ها و روستاها، فعال شدن ۲ ایستگاه تب سنج در بخش‌های عقیلی ومرکزی، اطلاع رسانی ادارات، نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی درخصوص ویروس کرونا، خودداری از فعالیت آرایشگاه‌های زنانه و مردانه و اجرای عملیات سوختگیری توسط اپراتور‌ها و جلوگیری از تماس مردم با نازل‌های سوخت در نشست شورای سلامت گتوند مورد تاکید قرار گرفت.

رعایت اصول بهداشتی و ارائه نان به شهروندان با کیسه‌های پلاستیکی بهداشتی از سوی متصدیان و کارگران نانوایی، حضور نیافتن در محافل عمومی و خود قرنطینه‌ای، تردد و تجمع نکردن غیر ضروری در پارک‌ها و اماکن عمومی، خودداری از برگزاری جشن‌ها، آیین‌ها و خودداری از برپایی نماز جماعت در مساجد و اماکن عمومی، افزایش نظارت بر اماکن عمومی فعال و برخورد قانونی با افراد متخلف برای مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از دیگر مصوبات نشست شورای سلامت گتوند بوده‌اند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد؛ این ویروس تاکنون به بیش از یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Czechia
ناشناس
۱۰:۰۹ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
من گتوندیم کجای خیابان بسیج ضد عفونی شد که ندیدیم؟؟؟