یک کارشناس ارشد برنامه ریزی توریسم گفت : کرونا فرصتی در راستای تبدیل کرمانشاه به قطب گردشگری مجازی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،هادی شریفی یک کارشناس ارشد برنامه ریزی توریسم بااشاره به کسادی صنعت گردشگری دنیا در پی شیوع بیماری کرونا، گفت : این روز‌ها در کرمانشاه هم به مانند بسیاری از مناطق دیگر، شاهد تعطیلی حوزه گردشگری هستیم، اما باتوجه به پتانسیل‌هایمان این توان را داریم که در ایام نوروز با استفاده از ظرفیت تورلیدرها، بلاگر‌ها و اینفلوئنسر‌ها بتوانیم به معرفی استان در فضای مجازی به گردشگران دنیا بپردازیم.

او گفت : معرفی کرمانشاه در برخی صفحات پرمخاطب فضای مجازی باعث می‌شود تا در آینده رونق گردشگری استان را با قدرت بیشتری داشته باشیم.

این کارشناس ارشد برنامه ریزی توریسم افزود: بازگشت رونق گردشگری به آینده‌ای نامعلوم موکول شده و گردشگری سنتی هم با وجود تهدید سلامتی گردشگران در این مدت ممکن نیست، لذا ضرورت توجه به استفاده از ظرفیت فضای مجازی و راه‌اندازی تور‌های مجازی بیشتر از گذشته اهمیت پیدا کرده است.

شریفی گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته و ایام از دست رفته می‌توانستیم برای گردشگری الکترونیک، توسعه زیرساخت‌های گردشگری مجازی و راه‌اندازی سایت‌های جامع و پرمخاطب گردشگری فکری کنیم، اما، چون به اهمیت این موضوع پی نبردیم در این شاخه آنچنان ریز و با درایت عمل نکرده ایم.

او افزود: اکنون که این ویروس منحوس به عنوان میهمان ناخوانده برگلوی صنعت گردشگری چنگ انداخته، با همه تهدید‌هایی که دارد می‌توان از آن به عنوان فرصتی برای رشد گردشگری مجازی و معرفی ظرفیت‌های این حوزه به خصوص در سطح جهانی عمل کنیم.

این کارشناس ارشد برنامه ریزی توریسم خواستار اختصاص ۱۰ درصد از نیرو‌های بنگاه‌های گردشگری استان به امر تبلیغات گردشگری در مدت شیوع کرونا شد و گفت: تقویت وتولید پکیج‌های بین المللی معرفی جاذبه‌های استان، معرفی امکانات اقامتی در قالب تیزر‌های دو دقیقه‌ای در فضا‌های مجازی و تهیه بسته‌هایی با محتوای معرفی رشته‌ها و محصولات صنایع دستی از جمله کار‌هایی است که می‌توان باانجام آن‌ها این تهدید را به فرصت تبدیل کرد .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.