با ورود طرح مسکن ملی به فاز دوم، جزئیات و شرایط جدیدی اعلام شد.

مسکن ملیبه گزارش خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  طرح اقدام ملی مسکن به عنوان بزرگترین طرح مسکنی کشور یکی از پر مخاطب‌ترین بحث این روزهای مردم به شمار می‌رود.

مرحله اول طرح اقدام ملی مسکن با بیش از ۲۴۰ هزار ظرفیت در آبان ماه آغاز و پایش و غربالگری این‌طرح تا بهمن ماه ادامه داشت که براساس آن  ۴۲ درصد از متقاضیان و ثبت‌نام‌کنندگان واجد شرایط نبوده و ۵۸ درصد از متقاضیان در این طرح پذیرفته شده‌اند.

براساس این گزارش ثبت‌نام در طرح اقدام ملی مسکن دارای شرایطی است که مهم‎ترین آن سبز بودن فرم (ج) متقاضی و داشتن ۵ سال سابقه سکونت در شهر مورد نظر است از دیگر شرایط این طرح آن است که متقاضی باید متاهل و یا بالای ۳۵ سال سن داشته باشد و توانایی پرداخت اقساط تسهیلات این طرح را داشته باشد.

در مرحله اول ثبت نام بسیاری از متقاضیان به دلیل نداشتن شرایط حذف و یا به دلیل پر شدن ظرفیت موفق یه ثبت نام نشدند که مهم ترین این شهرها استان تهران بود.

در مرحله اول ثبت نام برای استان تهران، ۷۰ هزار واحد مسکونی در ظرفیت در نظر گرفته شده بود که بیشترین آن مربوط به پردیس و پرند بود که در همان دقایق ابتدایی ظرفیت‌ها به صورت کامل پر شد و همین موضوع باعث اعتراض بسیاری از ثبت‌نام‌کنندگان شد اما در همان دوره اعلام شد که در مرحله دوم ثبت‌نام ظرفیت‌های جدید و بیشتری را برای شهرهای جدید استان تهران فراهم خواهیم کرد.

در مرحله دوم ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن حدود ۲۰۰ هزار واحد مسکونی ظرفیت ایجاد شده و در این دوره بسیاری از شهرها حذف و البته در بسیاری از شهرهای دیگر ظرفیت‌های جدیدی ایجاد و یا بیشتر شده است.

این دور از ثبت‌نام از روز شنبه ۱۷ اسفند ماه با ۵ استان اردبیل آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان و البرز آغاز شد و تا ساعت ۲۴ روز یکشنبه متقاضیان فرصت داشتند ثبت‌نام کنند، از روز ۲ شنبه ۱۹ اسفند ماه ثبت نام در ۱۷ استان دیگر آغاز شده و مقرر شده بود که در ساعت ۲۴  روز سه شنبه مهلت ثبت‌نام این ۱۷ استان به اتمام برسد که با توجه به استقبال متقاضیان مهلت ثبت‌نام تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۲۱ اسفند  تمدید شده است.

پیش از این چندین بار اعلام شده بود که ثبت نام مرحله دوم طرح اقدام ملی مسکن در استان تهران در روز چهارشنبه ۲۱ اسفند ماه خواهد بود اما ساعتی پیش از شروع موعد مقرر ثبت نام در استان تهران، اعلام شد: با توجه به اینکه تمدید ۱۷ استان به تعویق افتاده است، ۸ شهر باقی‌مانده در روزهای پنج‌شنبه و شنبه انجام می‌شود.

ثبت نام ۱۷۰ هزار نفر در مرحله دوم طرح مسکن ملی

تاکنون بیش‌ از ۱۷۰ هزار متقاضی ثبت نام کرده‌اند و نحوه ثبت‌نام در این دوره با سایر دوره ها به دلیل شیوع ویروس کرونا متفاوت شده و متقاضیان بدون نگرانی از پر شدن ظرفیت و پایین بودن سرعت اینترنت می‌توانند ثبت‌نام کنند.

این دوره از ثبت نام طرح اقدام ملی چند تفاوت با دوره قبل دارد که مهم ترین آن حذف شدن شهر پردیس از استان تهران است که پیش از این چندین بار وزیر راه وشهرسازی و معاونان او اعلام کرده بودند که ظرفیت‎های جدید در شهرهای استان تهران از جمله پردیس ایجاد خواهیم کرد اما امروز وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد پردیس در این دوره حذف شده است.

تهرانی‎ها شنبه منتظر ثبت نام مرحله دوم مسکن ملی باشند

محمود محمودزاده معاون وزیر راه وشهرسازی در گفت‎وگو با خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه به هیچ عنوان ثبت‎نام  مرحله دوم طرح اقدام ملی مسکن در استان تهران منتفی نشده است، گفت: ثبت‎نام  مرحله دوم طرح اقدام ملی مسکن از روز چهارشنبه ۲۱ اسفند ماه به شنبه ۲۴ اسفند ماه تغییر کرده است.

او با بیان اینکه تغییراتی در زمان بندی ثبت نام برخی از استان‎ها ایجاد شده است افزود: با توجه به استقبال متقاضیان ۱۷ استان کشور زمان ثبت نام این استان‎ها تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه تمدید شد و زمان ثبت‎نام استان‎های باقی مانده از جمله تهران به روزهای پنج‎شنبه و شنبه تغییر کرده است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اینکه برای جلوگیری از خروج مردم از واحدهای مسکونی خود  برای ثبت‎نام ، ثبت‎نام پیامکی را هم راه اندازی کرده‎ایم، افزود: برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ثبت‎نام پیامکی برای متقاضیانی که دسترسی به اینترنت را ندارند فراهم کرده‎ایم تا مشکلی برای متقاضیان ایجاد نشود.

محمودزاده تصریح کرد: تاکنون ۲۲ استان ثبت نام آنها انجام شده و ۸ استان باقی مانده که استان تهران هم جزو انها قرار دارد بنابراین تعدادی از استان‎ها در روز پنج‎شنبه و استان تهران و شهرهای جدید آن روز شنبه ۲۴ اسفند ثبت نام آنها انجام می‎شود.

معاون مسکن و ساختمان تأکید کرد: با توجه به ظرفیت و محدودیت‌های که در برخی از استان‌ها وجود دارد و برای جلوگیری از خروج مردم ظرفیت استان تهران را نمی‌توان دقیق اعلام کرد اما در برخی از شهرها ظرفیت‌ها افزایش و در برخی از شهرها از جمله پردیس ظرفیتی ایجاد نشده است. 

۴ شرط اولیه ثبت نام  در طرح اقدام ملی

 چهار شرط برای ثبت‌نام متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در نظر گرفته شد که نخستین آن این است که متقاضیان از اول فروردین ۸۴ فاقد مالکیت مسکونی باشند که این شرط علاوه بر فرد متقاضی به افراد تحت تکفل هم اضافه می‌شود.

شرط دوم این است که از ابتدای انقلاب از هیچ یک از امکانات دولتی اعم از زمین و واحد مسکونی دولتی و هم چنین تسهیلات یارانه‌دار استفاده نکرده باشند.

مجردها هم امکان ثبت نام مسکن ملی را دارند

شرط سوم تاهل و سرپرست خانواده بودن و شرط چهارم این است که حداقل پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا داشته باشند. همچنین بر اساس مصوبات خانم‌های مجرد بالای ۳۵ سال و نیز زنان مجرد سرپرست خانوار هم می‌توانند در این طرح ثبت نام کنند.

طرح ملی مسکن موسوم به اقدام ملی، برنامه دولت برای ساخت مجموعا ۴۰۰ هزار واحد مسکونی  در همه شهرهای کشور تا سال ۱۴۰۰ است و عملا طرح جایگزین مسکن مهر در شهرهای کوچک محسوب می‌شود. بر اساس این طرح که از سال گذشته آغاز شده، اختصاص زمین‌های دولتی به سازندگان در دستور کار است و دولت به نوعی نقش تسهیل‌گر در این طرح دارد. 

در طرح اقدام ملی، سه شیوه کلی برای تأمین زمین پیش‌بینی شده است. بر این اساس در شهرک‌های کوچک که مشکل  تامین زمین دولتی کمتر است واگذاری ۹۹ ساله زمین در دستور کار است.

 شکل دیگر تأمین زمین، پروژه‌های مشارکتی است که تعداد محدودی از این طرح ۴۰۰ هزار واحدی به این شیوه، ساخته خواهد شد و در نهایت واحد مسکونی به قیمت تمام شده عرضه خواهد شد.

به این صورت که قیمت ساخت بر اساس قیمت تمام شده در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد و طی دو سالی که ساختمان ساخته می‌شود، پول به صورت مرحله‌ای توسط متقاضی پرداخت می‌شود که بخشی از این رقم تسهیلات بانکی و بخشی آورده خود متقاضی است.

رقم های متفاوتی از هزینه تمام شده ساخت واحدهای مسکونی در طرح اقدام ملی عنوان شده است. به عنوان مثال برای یک واحد ۷۰ متری از  ۲۰۰ میلیون تا بالای ۵۰۰ میلیون تومان و بستگی به نوع شهر و مصالح اعلام شده است.  

در طرح  اقدام ملی سه نوع تسهیلات وجود دارد. برخی از متقاضیان در صندوق پس‌انداز یکم سپرده‌گذاری کرده‌اند اکنون می‌توانند برای ساخت مسکن در طرح اقدام ملی، از این وام استفاده کنند.

گروهی دیگر می‌توانند از وام بافت فرسوده استفاده کنند که در بخشی از این وام از منابع صندوق توسعه و بخشی از منابع داخلی بانک به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان استفاده می شود. وام نهایی یک وام ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومانی است که از منابع داخلی بانک‌های عامل از جمله بانک مسکن با نرخ ۱۸ درصد کارمزد طی ۱۲ سال پرداخت می‌شود.

بر این اساس متقاضیانی که تسهیلات ۷۵ میلیون تومانی دریافت کرده باشند ماهیانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قسط پرداخت و اگر وام ۱۰۰ میلیون تومانی دریافت کرده باشند ماهیانه یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان اقساط پرداخت می‌کنند.

همچنین اگر متقاضی وام را در بافت فرسوده تحویل گرفته باشد ماهیانه ۷۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود و در صورتی که صندوق یکمی باشند و زوج برای دریافت ۱۶۰ میلیون تومان وام اقساط یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی پرداخت می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اسلام اختری فر
۲۲:۳۱ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
۵ نفر
Iran (Islamic Republic of)
حمید سعیدبسطامی
۱۰:۵۶ ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
سلام لطف کنید راهنمایی کنید چطوری برای مسکن ملی ثبت نام کنم
Iran (Islamic Republic of)
علی سهیلی
۲۲:۱۲ ۱۳ تير ۱۳۹۹
سلام .
ثبت نام مسکن ملی تهران شروع شده؟
از طریق بانک مسکن میشه ثبت نام کرد؟
ممنون میشم راهنمایی کنید.
باتشکر
United States of America
معصومه سقایی
۱۴:۵۵ ۱۳ تير ۱۳۹۹
بنده دو فرزند دارم و یه شوهرم مریض دوبارعمل کرده ناموفق بوده پشتوانه ای هم ندارم 15ساله مستاجریم خداییش حق من و بچه هام نیس صابخونه بشیم ؟
United States of America
معصومه سقایی
۱۴:۵۵ ۱۳ تير ۱۳۹۹
بنده دو فرزند دارم و یه شوهرم مریض دوبارعمل کرده ناموفق بوده پشتوانه ای هم ندارم 15ساله مستاجریم خداییش حق من و بچه هام نیس صابخونه بشیم ؟
Iran (Islamic Republic of)
من
۱۶:۰۰ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
توزاهدان دارن شروع به ساخت میکنن ومبلغ ۹۸میلیون و۸۰۰هزار باید واریز کنیم ماکه انصراف دادیم خدا لعنت کنه بیخود اینهمه ثبتنام کردیم وپول دادیم .کاش ازهمون اول میگفتن فقط مال پولداراست نه اقشار کم درآمد.
Iran (Islamic Republic of)
مسعود بامری زهکلوت
۱۷:۰۲ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
سلام خسته نباشد خداوند به همراهتان باشد ببخشید ثبت نام مسکن ملی روستایی استان کرمان کی شروع میشه آیا میتونیم ثبت نام کنیم یانه
Iran (Islamic Republic of)
مرضیه داودی
۱۶:۵۴ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
سلام اینجا به سختی میشه تاریخ تولد بزنی لطفا طوری درست کنید خودمون بنویسیم ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
ثبت نام طرح ملی مسکن مثل بلیط فروشی ورزشگاه ها زمانیکه طرفیت ندارن یا بازی قرار نیست برگزار بشه هستش -الان 5 میلیون نفر ثبت نام میکنن در حالیکه 400 هزار خونه بیشتر وجود نداره تازه اونم تکمیل نیست -الان میگن 300 میلیون هزینه خرید خونه هست دو سال طول میکشه دولت بعدی میاد این طرح رو قبول نداره بعد یکسری که وام گرفتن و پول دادن باید دوندگی کنند تا بتونن پولشونو پس بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
احمد نوری
۱۹:۵۷ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
سلام یه نفر به من بگه من که ساکن تهران مهرآباد هستم چطوری
ویا اصلا میتونم ثبت نام کنم‌ یا نمیتونم
Iran (Islamic Republic of)
علي اصغر توكلي
۱۸:۵۳ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
سلام
بنده اس أم اس فرستادم
أيا همين كافيست؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۸:۳۸ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
اینکه ب تازه زندگی تشکیل دادن واقعا برسید پول اجاره خرج زندگی نداریم واینکه تازه ازدواج کردها شرایطویژه باشه واقعااا ..بد میگم ؟یاعلی
Iran (Islamic Republic of)
ایرانiran malmir
۱۳:۴۰ ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
ضمن سلام وخسته نباشید خدمت تمامی دست اندرکاران برنامه بنده ایران مالمیر سرپرست خانواذه دارای دوفرزند عاجزانه تقاضا دارم جهت ثبت نام مسکن از شما یاری میخواهم.باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۰۲:۳۸ ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
چرا کود کلش برام ارسال نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۷ ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
سلام
اگر خانواده ای در سال ۸۴ صاحب خانه بوده ولی سال ۸۶ فروخته و تا بحال مستاجر ندوشرایط خرید هم ندارند آیا شامل این طرح نمیشوند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
کرونا این بلای اعمال همه روند ونظم اقتصادی جهان را به هم ریخته اگر مهار نشود به پرتگاه وسقوط خواهد کشاند خشک وتر همه را غرق خواهد کرد
بهترین کار الان قناعت وصبر است
بورس جهانی در تمام بخشها
سرمایه ها را پشت سرهم داره نابود میکنه
افت سرمایه ها وبورس جهانی خیلی خطرناک است
ورشکستگی سرمایه داران یعنی بی درامدی وبیکاری سرریز خواهد شد
دنیا داره دست وپا میزنه از این بحران خارج بشه
اونوقت یک عده دنبال ملک وماشین میگردن
فقط دعا کنید کرونا هرچه سریعتر جمع بشه
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۲:۵۷ ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
سلام. مسکن دولتی باید در تملک دولت باقی بماند و تا ۸ سال با اجاره پایین در حد شارژ ساختمان و تعمیرات آن در اختیار زوج‌های متقاضی قرار گیرد.
Iran (Islamic Republic of)
سلیمانی
۱۲:۳۴ ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
پول برای مسکن مهرواریز کردم که بهداز یک سال. درتعاونی یک ثبت نام کرده بودیم رفتیم تعطیل شده و به مامنزل ندادن ماراب مهزر بردن وامضاگرفتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
اخه کسی که مستاجرهست از کجا صدملیون بیاره و ماهی دوملیون قسط بده تازه کارگر باشی و سه تابچم داشته باشی با این خرجای گرون
Iran (Islamic Republic of)
کامبیز یزدان پرست
۰۶:۴۱ ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
من تو عمرم جز وام ازدواج ۲۵ هزار تومانی وامی نداشتم یک ماشین روا کل دارایم بود و یک خط موبایل هزینه مهیشتی من حذف شد واعتراض به آن بی اثر به نظر شما یکی مثل منکه تا به امروربعد ۴۳ سال سن با دو فرزند از هیچگونه تسهیلات بانکی نتوانسته استفاده نماید و تا کنون با بدبختی فقط توان اجاره مسکن را داشته و هیچ پارتی جز خدا ندارد توانایی استفاده از اینگونه تسهیلات را دارا میباشد با توجه به حذف بسته معیشتی
خداوند واقعا خالق است و حامی مستضعفان البته ما به همانکه دو زوج کارمند قرار دادی شرکتهای خصوصی هستیم شکر گزار آفریدگار میباشیم البته با دریافت ۲۷۰۰ حقوق با دو فرزند دانشجو
من هیچ امیدی به ادامه این زندگی ندارم برا دوتا فرزندم دعا میکنم وفرزندان من را مانند دیگران و آقا زاده ها مورد الطاف الهی قرار دهند آمین
Iran (Islamic Republic of)
عطیه عزیزی
۰۲:۳۴ ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
چه جوری باید ثبت نام کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
مسکن مهری ها هنوز واحدشون رو تحویل نگرفتن اینم میرسه به دولت بعد کلا میره رو هوا
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۵۱ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
سلام.من‌درسقزبیش‌ازدوروز‌نتوانستم‌باوجودکرونا‌درکافی‌نت‌هم‌ثبتنام‌کنم‌چکارکنیم
Iran (Islamic Republic of)
اکبر خسروی
۲۲:۳۱ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
عالی
Iran (Islamic Republic of)
قدرت
۲۲:۳۰ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
سلام خیر سرتون داری وام مسکن اونم اقشار کم درآمد باچنددرسد18درصد بابا نخاستیم.این وامها زیاد هست نیازی به ثبت نام نیست
Iran (Islamic Republic of)
امیر راد
۲۱:۱۸ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
لطفا مدلثبت نام پیامکی رواعلام کنیدوآیامشهدهم جزئ ۱۷ استان هست یا خیر وکلا چطورثبت نام کنیم لطفا سریع چون چندساعتی بیشتر وقت ندارم ممنون
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۲۰:۳۶ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
چرا برای استان کرمان شهرستان رودبار ندادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
سلام پس جا مونده های قم چی میشه ..تو عرض یک ساعت هم نشده سایت بستن .ما ثبت نام هم انجام دادیم قرار بود کد بده سایت بستن ...برای قم فرصت دوباره بدین....
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۱۹:۳۶ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
سلام‌ ادمین محترم

میشه اینو منتشر و پیگیری کنید


پردیس از جمله شهرهای جدید است که دلالان روی آن متمرکز شده اند و این حرف من نیست حرف مسولان ذیربط است.

طبق شواهد و گزارشات خود مسولان، کلی واحد در پردیس خالی است و جالب است بدانید کلی واحد هم به پیمانکاران داده اند که در کنار تحویل واحدهای مسکن مهر، بطور ازاد بفروشند. ولله این سخن من کذب و ادعا نیست میتوانید از مسولان مربوطه بپرسید اگر اشتباه بود منتشر نکنید. با توجه به مطالب گفته شده، در مرحله اول بعد از تنها ۵ دقیقه ظرفیت پر شد و مرحله دوم هم کلا ظرفیتی وجود ندارد و حذف شده است.
حالا شما با حساب سرانگشتی، میتوانید حدس بزنید ماجرا چیست.
من از بازرسی کل کشور خواهش میکنم بررسی و ورود کنند. آقای رییسی عزیز، که رهبری بشما اعتماد کامل دارند، خواهشا بررسی کنید ماجرا چیست!!!
چرا این ظرفیت ها را حتی با گرفتن پول بین ۳۰۰-۵۰۰ میلیونی و سود بالای ۱۸٪ ، باز هم حاضر نشدند به مردم بدهند.

یعنی مردم باید واقعا مراقب خود دولتی ها هم باشند، دلالان که جای خود دارند!

با تشکر از شما
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۸:۲۸ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
سلام چرا اسم بعضی از شهرستان ها توی لیست شهرشون نیست توی صفحه اول ثبت نام
Germany
مجید
۱۵:۱۲ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
سلام من مرحله اول ثبت نام کردم و هیچگونه ملک و وامی به نام هسرم نبود اما گفتن فرم ج قرمز شده.فکر کنم کلا سر کار بودیم.مثل کارهایی که الان مد شده میگن مزایده چند تاشرکت رو اوسکول میکنن میگن شرکت کنید اما ی شرکت خواصی رو با چند تا رزومه با نامهای مختلف که داده رو برنده میکنن حالا مشکل ما هم هستش ما شرکت کردیم و جالبه تمام هم همسرانمون فرم ج قرمز بوده به قوی نقی معمولی مگه داریم مگه میشه.
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۰۲:۳۶ ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
چرا کسی جواب نمیده
Iran (Islamic Republic of)
حمیده
۱۴:۴۰ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
مرحله اول نتونستم ثبت نام کنم لطفا راهنمایی کنید
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
افسانه از تهران
۲۱:۴۵ ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
سرپرست خانواده هستم و با کرایه خانه های سرسام آور توانم را بریده ،از شما تقاضا دارم به داد ما بانوان سرپرست خانواده برسید و یک الویت خاصی برای ما قائل شوید
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۲۶ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
ما ایرانیان چرا تجربه کار نمیشیم؟؟؟؟یک تکه زمین دومتری تو وسط کویر لوت رو اگر میشه با سند گرفت ومال خود کرد امروز...به همه مقدسات شرف داره به خونه ای که اینا قولش رو تو شهرک بایستی هیلز لواسان میدن.....نقد امروز رو به نسیه آدم بدقوووووول نفروشین..
Iran (Islamic Republic of)
رضایی
۱۴:۲۵ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
خواهشا بگیدچطورپیامکی..توراخدا بااحساسات مردم بازی نکنید اگر دروغه این پیامکی..چون سخته بااین مریضی که اومده دنبال اینترنت وکافی نت ..
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۴:۱۹ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
سلام
میشه لطفاسایت ثبت نام رو اعلام کنید.
ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
عبداله اخوی
۱۲:۴۱ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
چرا شهرستان پردیس پرداشتن توی ثبت نام دوم. جای اون کجای تهران قراره ثبت نام کنن؟لابد میخوان ایوانکی سمنان را مردم پر کننن. که ۸۰ کیلومتر با تهران فاصله داره اونو بر میداشتن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
این طرح چرا برای مردان مجرد بالای ۳۵ سال در نظر گرفته نشده ، این کار می توانست مشوقی برای تشکیل خانواده برای مردانی باشد که تا کنون به خاطر مشکلاتی همچون تامین مسکن ازدواج نکرده اند . از آن طرف زنان مجرد بالای ۳۵ را شامل می شود که خود به نوعی تشویق دختران جوان به تجرد و ازدواج نکردن است ، یعنی دختران جوان وقتی می بینند به زنان مجرد بالای ۳۵ سال چنین تسهیلاتی اعطا می شود زمینه های ترغیب شدنشان به مجرد ماندن بیشتر می شود . باشگاه خبرنگاران این مورد را پیگیری کنید ، چرا این طرح به طرز مشکوکی در راستای کاهش ازدواج جوانان برنامه ریزی شده است ؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
پیامکی یعنی چجوری؟
Netherlands
ناشناس
۱۱:۵۴ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
سلام ممنون بابت واحد من خیلی راضییم خونه راتحویل گرفتم ممنون ممنون ممنون تشکر تشکر تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
چه واحدی ؟کجا؟الان تحویل گرفتی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
وقتی همه مراحل را میریم دوباره میاد اولش
Australia
ناشناس
۱۱:۴۲ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
با سلام لطفا شرایط وام مسکن را کامل توضیح دهید من چطور ثابت کنم که از سال 84 در تهران بودم اجاره نامه قدیم را ندارم ولی حقوق مستمری پدرم را میگیرم چه مدارکی داشته باشم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۱۶ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
این طرح خوبه ادم به زندگی امیدوار میشه
Iran (Islamic Republic of)
موسی
۱۰:۵۲ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
جای تاسف داره این اندازه از سطح فرهنگو شعور مسوولین که میدونن الان مردم باید بخاطر کرونا تو خونه بمونن ثبت نام میزارن واسه خونه وماشین
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۱۵ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
از هیچی اطلاع نداری الکی نظر نده ثبت نام اینترنتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
علی جان خیلی ها یا اینترنت خانگی و موبایل ندارند و یا تجهیزات مناسب ثبت نام( سیستم یا موبایل هوشمند) و یا دانش کافی برای اینطور کارها را ندارند و مجبورن برن بیرون کافی نت ثبت نام براشون ثبت نام کنه .
Spain
احسانا
۱۰:۱۱ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
چرا دائم تغییرات میدید؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
استان فارس کِی نوبتشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
سایر استان ها کی ثبت نام شون شروع میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
اصغر نیک نیا
۱۰:۰۰ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
سلام و خسته نباشید خدمت باشگاه خبر نگاران از جواب اعتراض ها اطلاع دارین مشخص نیست چطور جواب میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
ما مرحله قبل ثبتنام نکردیم.الان هم امکان ثبتنام برای شهرما نیست.باید چیکار کنیم؟امکان داره دوباره برای شهر ما هم ظرفیت گذاشته شود؟
Iran (Islamic Republic of)
آشنا
۰۹:۲۷ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
شهرهایی که در این دور هم نبودند کی نام نویسی میشن.مثل شهربابک ستان کرمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
تا1400 ثبت نام مسکن بعدشم خداحافظ . دولت بعدی می مونه با ثبت نام شده ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
آفرین خوب اومدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
چرا اجازه ثبت نام برای پردیس و دیگر جاهای پر طرفدار را به همه افراد واجد شرایط نمیدن بعد قرعه کشی کنن. مسکن ملی هم مثل ثبت نام ایران خودرو شده که جاهای خوبش رو تو همون لحظات اول خودشون پر کردند و فایلش رو بستن. به نظر شما این عدالت هست؟
Iran (Islamic Republic of)
ali
۰۷:۵۹ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
سلام. جواب اعتراض ها رو کی قراره اعلام میکنید؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۵ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
شنبه اماده گرفتن کرونا باشید
Netherlands
ک
۰۷:۰۷ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
دهه شصتی هابیشترین مجردهارودربین جمعیت ایران شامل می شونداگر این طرح درست اجراء شودمشوقی برای تأهل دهه شصتی هاست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۰ ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
تمامه مشکلات از دهه شصتی هاست
آخرین اخبار