تعدادی از هنرمندان تئاتر در روز‌هایی که اجرای نمایش‌ها به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا تعطیل شده است، اقدام به تولید و توزیع ماسک کرده‌اند.

الهام شعبانیالهام شعبانی بازیگر و طراح لباس در خصوص فعالیت هنرمندان تئاتر برای تولید ماسک در تماشاخانه سرو، در گفت و گو با خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: امیرحسین شفیعی مدیر تماشاخانه سرو بنای این کار را گذاشت. من هم مطلع شدم و به جمع همکاران خود پیوستم تا کاری برای هموطنانم انجام دهم.

وی افزود: همکاران ما چند روز است که مشغول فعالیت و تهیه چرخ خیاطی هستند؛ حتی بعضی از خیاط‌ها در کارگاه‌های خود ماسک‌ها را برش و برای ما می‌فرستند تا دوخت آن را تکمیل کنیم. هر کس انجام کاری را بر عهده دارد؛ برخی دوخت و سردوزی ماسک‌ها را انجام می‌دهند و گروهی کار ضدعفونی، خشک کردن و قرار دادن ماسک‌ها در آفتاب را. در تماشاخانه سرو با رعایت نکات بهداشتی همزمان کار‌ها پیش می‌رود تا ماسک‌ها به دست افراد نیازمند برسد.

او ادامه داد: در حال حاضر تئاتر‌ها تعطیل شده و حال هنرمندان خوب نیست؛ بنابراین حداقل کاری که می‌توانستیم انجام دهیم این بود که به همکارانمان در تماشاخانه سرو بپیوندیم. تعداد هنرمندان روز به روز افزایش می یابد و برخی از هنرمندان هم کمک‌های نقدی برای ما ارسال می‌کنند.

شعبانی درخصوص نحوه ارسال ماسک‌ها بیان کرد: من در جریان دقیق کار‌های ارسال ماسک نیستم؛ اما آن‌ها را برای کودکان کار، مناطق محروم و کسانی که مشکل تنفسی دارند، می‌فرستند. این ماسک‌ها قابل شست و شو هستند و می‌توان با ضدعفونی آن را مجدد استفاده کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار