زالی گفت: افراد جامعه باید توجه داشته باشند که فعلاً وقت سفر رفتن و کار‌های تفننی نیست و به خودقرنطینگی در منزل روی بیاورند.

زالیعلیرضا زالی فرمانده عملیات مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه ظرفیت‌های بخش خصوصی خواستار مشارکت ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی مربوطه از جمله اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی تهران در جهت پیشگیری از بیماری کرونا هستند، اظهار داشت: تامین تجهیزات حفاظت فردی و تجهیزات مراکز درمانی استان تهران متعلق به ارگان‌های مذکور است، زیرا ابعاد این بیماری بسیار پیچیده است و نمی‌تواند تنها یک رخداد غیرمترقبه بیولوژیکی باشد، به طور کلی علاوه بر ابعاد بیولوژیک آن، ابعاد اجتماعی یا اقتصادی نیز می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

در ادامه یادآور شد: اتاق بازرگانی بخشی از واردات کمبود‌های این روز‌های بیمارستان‌ها، مراکز و کادر درمانی را به عهده گرفته است.

هر بیمار بهبودیافته تا حدود دو هفت، خطر ابتلا مجدد به بیماری را دارد

زالی در ادامه بیان داشت: به دلیل ظرفیت اندک بیمارستان‌ها، تخت‌های بیمارستانی استفاده نشده دانشگاه‌های علوم پزشکی به سوله‌های نقاهتگاهی که با کمک بسیج جامعه پزشکی و سپاه پاسداران تعبیه شده، ارسال شده است تا بیماران بهبودیافته از کرونا، طی ۲ هفته در این سوله‌ها استراحت کنند، زیرا هر بیمار بهبودیافته تا حدود دو هفته پس از ترخیص، خطر ابتلا مجدد به بیماری را دارد.

او در ادامه یادآور شد: افراد پرخطر خانواده‌ها که شامل بیماران قلبی، ریوی، کلیوی، کبدی، سرطانی، زمان باردار، افراد مسن و همچنین افرادی که سابقه مصرف طولانی مدت کورتون را دارند می‌شوند، کمترین مراودات خطرناک برای آن‌ها صورت گیرد، زیرا این افراد بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند و به طور کلی بیماری کویید ۱۹ با شرایط سنی افراد ارتباط مستقیم و بسزایی دارد.

فرمانده ستاد ملی مدیریت مقابله با بیماری کرونا تاکید کرد: بیماری کرونا متاثر از رفتار مردم است، به طور کلی اگر رفتار اجتماعی، تردد درون شهری و همچنین میزان ارتباط افراد ناقل یا حامل بیماری کرونا با افراد سالم کاهش یابد، چرخه انتقال ویروس نیز به مراتب کاهش می‌یابد.

فعلاً وقت سفر رفتن نیست

زالی تأکید کرد: افراد جامعه باید توجه داشته باشند که فعلاً وقت سفر رفتن و کار‌های تفننی نیست و این هشدار بهداشتی را جدی بگیرند و به موارد خودمراقبتی و خودقرنطینگی در منزل روی بیاورند تا شرایط آرام شود.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار