رئیس اتحادیه فروشندگان صنایع دستی گفت: ۶۰۰ واحد رسمی به صورت فعال در این صنف در تهران مشغول به فعالیت هستند.

خرید و فروشی در بازار صنایع دستی صورت نمی‌گیرد/ فعالیت ۶۰۰ واحد رسمی در تهرانمحمد عبداللهی رئیس اتحادیه فروشندگان صنایع دستی و اشیا قدیمی در گفت وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت صنایع دستی اظهار کرد: هم اکنون خرید و فروشی در بازار صورت نمی‌گیرد و ۶۰۰ واحد رسمی به صورت فعال در تهران مشغول به کارند.

رئیس اتحادیه فروشندگان صنایع دستی و اشیا قدیمی با اشاره به اینکه تعداد در ماه‌های اخیر تعداد توریست‌ها کاهش پیدا کرده است، تصریح کرد: امیدواریم که روند بازار، توسعه یابد و بتوانیم شاهد رونق این بازار باشیم.


بیشتر بخوانید: کاهش ۴۰ درصدی صنایع دستی نسبت به سال گذشته/ صنایع دستی و اشیای قدیمی ضعف برندسازی دارند 


عبداللهی در ادامه بیان کرد: رونق و جهش تولید در صنایع دستی، زمینه ساز توسعه فراگیر در تمامی مناطق روستایی و گردشگر پذیر خواهد بود.

گفتنی است؛ امروز، صادرات صنایع دستی ایران به خارج از کشور سبب شده است تا این اقلام جایگاه خود را در جوامع مدرن پیدا کنند.

هنرمندان باید متناسب با نیاز جامعه امروز به تولید این هنر بپردازند و این بخش باید فعال‌تر عمل کند تا بتوانیم بعضی از شهر‌ها که دارای بیشترین جایگاه صنایع دستی و هنر‌های سنتی در طول تاریخ  هستند به عنوان شهر‌های خلاق صنایع دستی مجددا به چرخه تولید برگردانیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار